تدارک مردم فارس برای یوم‌الله 12 فروردین + بیانیه
کد خبر: 4130787
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴

تدارک مردم فارس برای یوم‌الله 12 فروردین + بیانیه

همزمان با فرا رسیدن یوم‌الله 12 فروردین یکسری ویژه برنامه‌هایی در سطح استان فارس تدارک دیده شده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم بزرگداشت این روز در مساجد و بقاع متبرکه استان اشاره کرد.

یوم‌الله 12 فروردین44 سال پیش در چنین روزی بیش از 98 درصد ملت ایران به استقرار جمهوری اسلامی در ایران رأی مثبت دادند و به این ترتیب برگ جدیدی در تاریخ نه تنها این کشور بلکه در کل دنیا رقم خورد چرا که انقلاب اسلامی موجب ایجاد تحولات عظیمی در منطقه شد و معادلات جهانی را متحول کرد.

از آن سال تاکنون روز 12 فروردین که خود موجب برکت برای ایران اسلامی شد، به یوم‌الله نامگذاری شد و هر ساله چنین روزی گرامی داشته می‌شود. امسال نیز مانند روال هر سال مراسم گرامیداشت یوم‌الله 12 فروردین در تمام نقاط کشورمان از جمله استان فارس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در آخرین سخنان خود به تشریح برنامه‌های این روز در سطح استان پرداخت و گفت: فضاسازی شهری، تخفیف در اماکن گردشگری به مناسبت 12 فروردین، اجرای تبلیغات توسط ادارات و دستگاه‌ها، برگزاری مراسم و اشاره به یوم الله 12 فروردین در مساجد و بقاع متبرکه و پاسخ به شبهات مطرح شده در این رابطه از برنامه‌های این ایام هستند.

 وی سخنرانی اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس پیش از خطبه‌های نماز جمعه گذشته همراه با پخش و همخوانی سرود جمهوری اسلامی توسط نمازگزاران و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی توسط ایشان در شبستان امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه‌ها برای این روز اعلام کرد.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد یوم‌الله 12 فروردین بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب تاریخی و ماندگار ملت ایران، پذیرش یک مسئولیت بزرگ تاریخی بر پایۀ ارزش‌های اسلامی بود. این انقلاب با ابتناء بر مبانی دین الهی، متفاوت از دیگر انقلاب‌های معاصر، سرفصل‌های جدیدی را برای انسان عصر حاضر بوجود آورد. دوازدهم فروردین روز انتخاب بزرگ و تاریخی ملت ایران با رهبری پیرِ روشن ضمیر و عارفِ واصل، امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و تأسیس نظام جمهوری اسلامی یکی از درخشان‌ترین ایام‌الله تاریخ انقلاب اسلامی است که بر اساس اعتقاد به وعده‌های الهی و تکیه بر ملتی آگاه و صبور و داشتن باور عمیق به اسلام ناب و آموزه‌های بی‌بدیل آن در عصر افول دین و مسخ انسانیت بنا نهاده شد و امروز به پشتوانه‌ مبارزات خستگی‌ناپذیر این ملت بزرگ و جبهه مقاومت، شاهد افول و فروپاشی صهیونیسم و استکبار جهانی هستیم.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب و در مسیر نیل به تمدن نوین اسلامی، علی‌رغم دشمنی‌های همه‌جانبه و جنگ ترکیبی استکبار جهانی، الگویی نمونه‌ و اثربخش از حکمرانی علوی است که با تدبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی با تکیه بر اراده و عمل و بلوغ ایمانی و رشد سیاسی در برابر استیلای شرق و غرب تمام‌قد ایستاده و بحمد‌الله تبدیل به جامعه‌ای الهی و ولایی، مقتدر و شکست‌ناپذیر و همدل و متحد شده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام پرفیض و برکت رمضان‌المبارک و با عرض فرخنده‌باد بهار طبیعت و آغاز سال نو و تبریک فرارسیدن یوم‌الله 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی با استمداد از حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف به روان پاک معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه و همه شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حریم و حرم که جان شریفشان را در جهت استقرار و اعتلای این نظام فدا کردند، درود فرستاده و از خداوند متعال آرزوی صحت، سلامت و طول عمر برای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی و استواری و سربلندی ایران عزیز را مسألت می‌نماید.

انتهای پیام
captcha