چارچوب حرکت و مبارزه در جنگ ترکیبی مشخص شود
کد خبر: 4130730
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
آیت‌الله دژکام:

چارچوب حرکت و مبارزه در جنگ ترکیبی مشخص شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی هم در عرصه اقتصاد هم فرهنگ راه انداخته است، از مؤمنان خواست تا چارچوب حرکت و مبارزه خود را در این عرصه دقیق تنظیم کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 11 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوا، خداترسی و پرهیزگاری گفت: چند هفته است پیرامون مسئله دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی و نقشه‌هایی که بر علیه ما مردم دارند مطالبی بیان می‌شود و امروز یک بار دیگر صحنه این جنگ و مقابله جبهه حق و باطل را برای خودمان ترسیم می‌کنیم تا ببینیم ببینیم که وظیفه ما در این موقعیت حساس چیست.

وی با اشاره به آیه 268 سوره بقره «الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشَاءِ»، گفت: شیطان‌های جن و انس در این صحنه مبارزه حق و باطل این‌گونه عمل می‌کنند و دو حربه به کار می‌گیرند تا شما را زمین بزنند. اگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اینجا بگوییم جنگ ترکیبی همین کاری است که شیطان انجام می‌دهد و در آن واحد با چند مسئله مواجه هستید و دشمن عمدا این کار را می‌کند تا شکست در صف شما ایجاد کند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: از یک طرف مسائل اقتصادی و تورم، گران شدن ارز، سکه و غیره است و لیستی از مسائل این چنینی هست و این عوارض است و در ادامه بیماری‌های دیگری است مانند رشوه‌خواری، رانت‌خواری و حق دیگران را ضایع کردن همه ابزاری است که دشمن به میدان آورده است. اگر یک مورد هم باشد دشمن در رسانه خود آن را ۱۰ برابر بزرگتر می‌کند تا مردم را در موضعی قرار دارد تا به فرموده قرآن آیه 7 سوره منافقون «هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنْفِقُوا عَلَى مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى يَنْفَضُّوا»، کاملا قرآن کریم هدف دشمن را روشن کرده و می‌فرماید عده‌ای نفوذی هستند تا نگذارند وضع اقتصادی مؤمنین خوب شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اسرائیل و آمریکا هم رسما دشمنی می‌کنند لذا نباید حمایت مالی و اقتصادی از طرفداران اسلام کرد زیرا هدفشان این است تا ملت از انقلاب فاصله بگیریند. این برنامه است و دشمن برای چیدن این برنامه‌ها دقت کرده است. حال که می‌خواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم مشکل بعدی را به وجود می‌آورند تا در این مسیر درمانده شویم لذا همانطور که قران فرموده است کار می‌کنند تا بی حجابی و فحشا و منکرات در جامعه زیاد شود در صورتی که همه این‌ها نقشه است.

دشمن جنگ ترکیبی علیه مؤمنان راه انداخته است

وی با بیان اینکه شیطان جنگ ترکیبی را با همه ابعاد بر علیه شما مومنین راه می‌اندازد و مومنین باید زیرکی داشته باشند تا این صحنه جنگ را به نفع خود تمام کنند و این مسئله دیگر است، افزود: در صحنه جنگ ترکیبی دشمن بر علیه شما اگر کسی بخواهد خود را به غفلت بزند و بگوید اطلاع نداریم یا شما زیادی دشمن دشمن می‌کنید؛ دیگر چه زمانی می‌خواهد بیدار شود. اینقدر گیجی که در برخی از افراد است و خود را به نفهمی زده‌اند و مسلم است که اگر قلبا با دشمن نباشند اما در عمل با دشمن همراه شده‌اند.

آیت‌الله دژکام با یادآوری حدیثی از امام علی(ع) که فرمودند ۲ دسته کمر مرا شکستند، عده‌ای دانسته و عده‌ای نادانسته که با دشمن همراهی می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، گفت: باید از خدا بخواهیم این افراد از خواب بیدار شوند زیرا صحنه جنگ بسیار حساس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به جمع‌بندی وضعیت تقابل ملت ما در برابر این صحنه جنگ عظیم اقتصادی فرهنگی و شبیخون دشمن که امروز آشکارا حمله می‌کنند، پرداخت و افزود: این مطلب را از زبان رهبر معظم انقلاب می‌گویم که دشمنان هر چه تلاش کردند با عوامل نفوذی خود برای اینکه ملت ما را از عرصه مطالبه ارزش‌های دینی و انقلابی دور و مجبور به تسلیم کنند این ملت تا به امروز محکم و مقاوم در دهان دشمن زده است و از این به بعد هم در دهان دشمن می‌زند.

وی بیان کرد: اکثریت قاطع ملت انقلابی و طرفدار ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و این حرکت به خوبی ادامه داده خواهد شد اما ما باید در هر بخشی از این مبارزه و حرکت استراتژی و چارچوب حرکت خود را دقیقا مشخص کنیم و نگذاریم دشمن ولو برای یک لحظه احساس کند، می‌تواند موفق شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تمام خواهران و برادران ایمانی مسئول هستند، از جمعیت مومنین روزه دار حرم سوم خواست تا چارچوب حرکت و مبارزه خود را دقیق تنظیم کنند زیرا دشمن به یک باره در جایی به شما آسیب می‌رساند. اگر عرصه جنگ در دو قسمت اقتصادی و فرهنگی است ما باید برای همه این ‌حمله‌ها، ضد حمله تدارک ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: مسلما آنچه در عرصه اقتصادی دارد رخ می‌دهد نیاز به برنامه‌ریزی دارد و این مردم، بالاخره متدینین هم وقتی احساس می‌کنند فشار اقتصادی است شرایط برایشان سخت می‌شود، چه رسد به کسانی که شاید از نظر دینی و ایمانی قوی نباشند بنابراین باید مسئله اقتصادی را از حیث حل مسئله مردم برنامه‌ریزی کنیم که رهبر معظم فرمودند باید اصلاح اقتصادی در سفره مردم احساس شود نه اینکه فقط شعار دهیم. مسئولان دولتی و مدیران کشور این مسئله بیشتر بر دوششان است و باید پای کار بایستند و تلاش کنند تا این مسئله حل شود.

وی با بیان اینکه اگر دشمن دارد حمله می‌کند در مقابل دشمن باید خودمان هم، مردم و دولت در این قسمت در حل مسئله اقتصاد با دولت همراهی کنند که جنگ است، افزود: اینکه رهبری می‌گوید اقتصاد را مردمی‌سازی کنید، برای ماست. برخی مسائلی مشغولشان می‌کند که از سایر مسائل غافل می‌شوند.

دولت به مردمی‌سازی اقتصاد بپردازد

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه دولت باید راه‌های مردمی‌سازی اقتصاد و حمایت از سرمایه‌های مردم بپردازد، گفت: از حیث کار مدیریتی اولویت برای دولت همین است و باید پیگیری کند اما یک قسمت و گوشه از بحث اقتصاد اقدامات ایجابی است و قسمت دیگری از مسئله اقتصاد فسادهای اقتصادی است که باز هم مردم باید کمک دهند.

وی با تصریح اینکه متاسفانه ما مبتلا به فساد اداری هستیم، قانون برای تسهیل مجوز کسب و کار داریم اما برخی مقاومت می‌کنند و قانون را انجام نمی‌دهند و این یعنی فساد اداری و مبارزه با فساد اداری و باید به خوبی با آن مقابله کرد، گفت: بخشی از کار آشکار است و همه مطالبه می‌کنند و قانون است و به نفع مردم برای حل مشکل اقتصادی است و این قسمت انجام می‌شود اما قسمت‌هایی ممکن است با فسادهای پنهان مواجه باشیم؛ مردم متوجه می‌شوند اما به جایی که باید اقدام و مقابله کند نمی‌رسد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: متأسفانه رشوه‌خواری وجود دارد؛ مسئله رانت‌خواری و بی عدالتی در توزیع امکانات هست که به اقتصاد کشور ضرر می‌زند و باید با آن مقابله شود. در این بخش مسلما مردم باید به میدان آیند چون دستگاه‌های دولتی اگر به تنهایی اقدام کنند به سلامت نمی‌رسد زیرا همیشه شیطان هست و عده‌ای خطا می‌کنند مگر اینکه بدانند مردم در مقابلشان هستند و رصد می‌کنند و بررسی می‌شوند.

 وی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود نیاز به تحول داریم دولت باید تلاش کند و مردم هم حمایت کنند زیرا جنگ است و یک عرصه نبرد اقتصادی است و این اختلاسگرها و رشوه‌خوارها و کسانی که فساد اداری دارند و بی‌عدالتی می‌کنند در لشکر دشمن هستند و برعلیه ملت کار می‌کنند و باید جلوی این نفوذی‌های دشمن گرفته شود و این خواست رهبر معظم است و مردم نشان دهند که آماده همکاری با دولت هستند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه  راه حلی که به ذهن جوانان شیراز رسیده و به نظر رسیده کار موفقی بوده است و باید توسعه پیدا کند این است که مردم را برای حل مسائل به نام مردم رسی درگیر کنیم، گفت: ما هرجا می‌بینیم دشمن حمله می‌کند، یکسری از وظایفی که مدیران دارند باید مردم هم کمک دهند و این کمک را مردم‌رسی فراهم باید کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئله مردم رسی به شکلی در بخشی از حمله دشمن طراحی شد، افزود: امروز به ذهن جوانان رسیده است و به جای اینکه نق بزنند و فقط گله کنند فکر کرده  و راه حل ارائه داده‌اند. اگر این مسئله را توسعه دهیم مطمئن باشید دشمن شکست می‌خورد.

وی با تصریح اینکه مقابله و هک کردن سامانه توسط دشمن نشان از این است که دشمن متوجه این مقابله شده است، افزود: این کار در تحقق آن چیزی که رهبر به عنوان تحول فرموده است می‌تواند یک راه حل باشد. قضیه مردم‌رسی در خصوص مسائل مربوط به شراب‌خواری، روزه‎‌خواری، بی‌حجابی و بدحجابی شروع شد به خاطر اینکه متاسفانه این صحنه‌ها مشاهده می‌شد و هیچ‌کس احساس مسئولیت نمی‌کرد و این کار مردمی است.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: به مدیران استانی گفتم که حمایت کنید اما کار، کار مردمی و جوانان است. این کار در جهات مختلفی موفق بود، به اندازه نیاز این استان نیست اما کار مؤثر است. مردم پای کار نظام باشند غیر ممکن است که دشمن پیروز شود. امام(ره) فرمود با یک ملت نمی‌توانند کاری کنند و ما از جایی ضربه می‌خوریم که تکه تکه می‌شویم.

 

کار عقب مانده در عرصه فرهنگ زیاد داریم

وی گفت: در عرصه جنگ فرهنگی کار زمین مانده بسیار داریم اما راهکار حضور مردمی است، اگر نشستید که دستگاه‌های دولتی فقط کار کنند؛ به تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آیند. برخی به قول بنده نقل می‌کنند که هیچ کاری نباید کنند، در صورتی که چنین نیست. یا متوجه نمی‌شوند که چه می‌گوییم یا اینکه تعمد دارند. بنده می‌گویم به تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آیند اما مردم و ارادتمندان به اهل بیت(ع) به کمک دستگاه‌های اجرایی می‌آیند و بینی دشمن را به خاک خواهند مالید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه این حرکت مردم‌رسی با همین عنوان به جز با حمایت ملت نمی‌شود، اجازه دهید ملت کار خود را کنند، گفت: سازماندهی لازم است اما اصل این است که باید مردم این قضیه را جمع کنند. اگر ملت حزب‌الله حرکت کنند تمام آن‌ها را سر جای خود خواهد نشاند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: نقطه اول کار را گفتیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند کار مردم و عموم است، نخستین کار این است که تذکر لسانی و زبانی دهید. هیچکس نباید از تذکر لسانی غفلت کند زیرا تأثیر دارد و باید با آداب انجام شود. همراه با شفقت باشد که بداند دلسوزش هستیم و ما بد کسی را نمی‌خواهیم.

وی با تأکید بر اینکه هرکس امروز این تذکر را نمی‌دهد مسئول است و امروز تذکر لسانی وجوب عینی است نه اینکه بگوییم کفایی است، وظیفه همه است و تا وقتی که به حد کفایت برسد برای تمام ملت واجب است، گفت: اگر می‌توانیم مستقیم تذکر دهید ولی اگر نمی‌توانید سامانه مردم‌رسی را گذاشتند تا گزارش دهید و اقدام شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت در نظرسنجی‌ها می‌گویند حجاب را واجب و لازم می‌دانیم واین درصد اگر خود را نشان ندهند، وضعیت همین است، گفت: چرا دوستان متوجه حرف ما نمی‌شوند. گوش‌ها بدهکار حرف بنده نبود و کوتاهی نکردم و بارها گفته‌ام.  درماه رمضان تمرین کنیم که یک امر به معروف از صد دعا در یک گوشه اثرش بیشتر است.

وی بیان کرد: در عرصه اقتصادی خواهش بنده از جوانان این است که بساطی راه بیندازند که مردم بتوانند اگر کسی رشوه می‌خورد، رانت‌خواری می‌کند و حق مردم را ضایع می‌کند گزارش دهند و مسئولان هم موظفند پیگیری و حمایت کنند. در عرصه فرهنگی هم این کار خوبی که راه انداخته‌اند شما حمایت کنید تا تعطیل نشود.

امام جمعه شیراز از عدم اطلاع‌رسانی در این زمینه انتقاد کرد و گفت: اطلاع‌رسانی‌ها در این عرصه بسیار ضعیف است. بنده در چارچوبی مطلبی را طبق بیانات مقام معظم رهبری عرض می‌کنم و عده‌ای می‌ایستند و برای خود اجتهاد می‌کنند، خرده مجتهدهای که حرف‌های بیهوده می‌زنند بیدار شوند، اگر می‌خواهید عزت دنیا و آخرت پیدا کنید مطیع ولی امر باشید. مطمئن باشید که اگر این وظیفه شرعی را انجام دهید پیروزی برای شما است و عزتمند می‌شوید.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جعه شیراز ضمن توصیه دوباره به رعایت تقوای الهی گفت: فردا 12 فروردین است؛ امروز شاهد  اعلام آمادگی دوباره ملت برای همراهی با نظام مقدسی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است، بودیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن 13 فروردین روز طبیعت نیز گفت: نکته‌ای که در روز طبیعت مورد سوءاستفاده دشمن ممکن است باشد، معصیت است. کسی مخالف این نیست که از طبیعت بهره‌مند باشید ولی مخالف این هستیم که معصیت باشد. باید همه دستگاه‌ها با این مسئله مقابله کنند چون با دشمن همراه می‌شوند و فقط یک معصیت ساده نیست این معصیت مرکب است. باید همه جوانان حواسشان جمع باشد چون بهره‌مندی از طبیعت اشکال ندارد اما معصیت نکنند و انجازه ندهند معصیت خدا شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه هفته آینده نیز سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) است، گفت: دو حرکت خوب در شیراز شکل می‌گیرد در کنار همه مراسم‌های دیگری که ارزشمند است. یکی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) که جمع روزه اولی‌ها است و در سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار نفر نوجوان پارسال جمع شدند و ان‌شاءالله امسال همه خانواده‌ها کمک دهند تا بهتر این حرکت ارزشمند شکل بگیرد و دوم برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد نصیرالملک است که جشن بزرگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha