جهاد تبیین در تمام عرصه‌ها انجام شود
کد خبر: 4123857
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
حاجی صادقی:

جهاد تبیین در تمام عرصه‌ها انجام شود

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز انتظار پاسداری، انجام جهاد تبیین است، افزود: باید با زبان هنر و شعر و خطابه در هر صحنه‌ای که لازم باشد، حضور پیدا کرده و جهاد تبیین انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 3 اسفندماه در مراسم اختتامیه یازدهمین کنگره بین‌المللی شعر فرهنگ‌یاران سپاه که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، ماه شعبان را مقدمه‌ای برای ورود به ماه ضیافت الهی و درک با ظرفیت لیلةالقدر عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با محتوای دینی تحولی جامع، فراگیر و بنیادی در عرصه‌های مختلف بود.

وی افزود: به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین، تأثیرگذارترین و اساسی‌ترین محور تحولی که این انقلاب به وجود آورد، تحول در باورها، ارزش‌ها و فرهنگ مردمی ما بود. این انقلاب ارزش‌ها را دگرگون کرد و کشوری که شاهان و دشمنان سال‌ها تلاش کرده بودند آن را از ارزش‌های الهی و معنوی دور سازند و گرفتار ضد ارزش‌های غربی کنند با این انقلاب دگرگون شد.

حاجی صادقی با بیان اینکه این انقلاب موجب شد تا جوانان ما به جای حیات حیوانی و گرایش‌های دنیوی به سمت ارزش‌های بلند الهی و حیات طیبه انسانی حرکت کند، گفت: در رأس همه این ارزش‌ها و زیبایی‌ها، همان ارزش خداباوری و خدامحوری است که جوان ما فهمید همه چیز با خدا زیباست و به تعبیر مولای تمام شهیدان، انسانیت با خداگونه شدن، معنویت، حیات طیبه ساخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم ما سختی‌های فراوان دیده‌اند اما این دستاورد بزرگی است که از حیات حیوانی به حیات انسانی رسیدیم و پیشتاز این متنعمین به حیات طیبه و حیات انسانی شهیدان هستند. شهیدان کسانی هستند که از حیات حیوانی گذشتند تا حیات انسانی جاودان را برای خود تضمین کنند و این بیان قرآن است که حیاتی از جنس روح الهی و طیبه و زوال‌ناپذیری که مرگ و فنا و پایان ندارد، به شهدا اعطا شده است و این برای ما ارزش است.

شهدا احیاکننده هستند

وی شهدا را نه فقط حی بلکه احیاکننده عنوان کرد و از شاعران خواست روی این محور تلاش کنند و سپس ادامه داد: شهیدان زندگی می‌بخشند و جان‌ها را زنده می‌کنند چنانچه مشاهده کردیم که شهدای حرم شاهچراغ(ع) چگونه حیات بخشیدند و امسال مردم در 22 بهمن بعد از آن همه فضاسازی دشمن با وجود همه مشکلات چگونه مشت محکم به دهان دشمن و تیر خلاص به پیکر فتنه‌گران زدند.

حاجی صادقی با تأکید بر اینکه از هنر و هنرمندان انتظار می‌رود که این ارزش‎ها، باورها و فضایل را با زبان و بیان و رفتار و شیوه‌های مختلف هنری تبیین کنند، افزود: امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد تبیین، تبیین با هنر است زیرا هنر هم لذت‌بخش است هم اثرگذاری آن بیشتر از عرصه‌های دیگر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: امروز نیاز داریم افتخارات این ملت، عظمت این انقلاب و بزرگی این امت و جایگاه بلند ارزش‌های اسلامی را با شیوه‌های مختلف از جمله زبان معجزه‌آسای شعر به مخاطبان و نسل جدید و دنیا عرضه کنیم و نشان دهیم که انقلاب ما نه فقط احیای اسلام ناب و حیات‌آور آزادی برای جهان است و نه فقط به دنبال شکل‌دهی جبهه مقاومت در برابر استکبار است بلکه آمده است تا عالم را آماده نهضت ظهور کند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی توانسته است کاری کند که جبهه استکبار اعتراف کند که این انقلاب مرگ تدریجی او را رقم زده است، گفت: امروز استکبار اعتراف می‌کند که انقلاب اسلامی فراز و نشیب داشته و با فتنه‌های فراوان مواجه بوده اما توقف نداشته است و همچنان در حال حرکت است و هنرمندان با زبان هنر و شاعران با زبان شعر این تبیین و جهاد بزرگ را باید انجام دهند.

سپاه سنگرنشین خط مقدم انقلاب است

حاجی صادقی با تصریح اینکه فرهنگ‌یاران سپاه در پاسداری از انقلاب شعر می‌گویند، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنگرنشین خط مقدم انقلاب است و در برابر هر تهاجمی ایستاده و در هر میدانی که لازم باشد در دفاع از این انقلاب و نظام اسلامی آمادگی و حضور دارد. اگر لازم باشد اسلحه به دوش بگیرد و جهاد انجام می‌دهد و اگر در عرصه‌ای جهاد خدمت‌رسانی در هرگوشه‌ای از کشور لازم باشد اعم از زلزله، سیل، کرونا و... حضور دارند و در حقیقت سپاه نوکری مردم را افتخار می‌داند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه ما در سپاه و در فرهنگ قرآن یاد گرفته‌ایم خدا و مردم مقابل هم نیستند و مانند غربی‌ها نمی‌گوییم خدا یا مردم بلکه می‌گوییم خدا با مردم، ولایت فقیه را بزرگترین هدایت الهی عنوان کرد و گفت: ما هم قدر امام و هم امتی که نسبت به ولایت وفادار هستند را می‌دانیم و اینان همان مردمی هستند که به تعبیر امام راحل از مردم زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) به مراتب بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه امروز انتظار پاسداری، انجام جهاد تبیین است، افزود: رهبر معظم انقلاب دستور داده‌اند که مهم‌ترین اقدام شما در برابر تحریف دشمنان و حمله گسترده رسانه‌های دشمن که می‌خواهد هویت انقلاب را از ما بگیرد و جریان ارتجاع را رقم زند و کشور را در بن بست معرفی کند، جهاد تبیین است و باید با زبان هنر و شعر و خطابه در هر صحنه‌ای که لازم باشد، حضور پیدا کنیم.

حاجی صادقی با تأکید بر اینکه پاسداران انقلاب اسلامی همواره برای دفاع از انقلاب آمده هستند، گفت: در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم که  نیروهای مسلح ما اعم از سپاه، بسیج و فراجا با اینکه قوی بودند و اسلحه داشتند اما بی‌اسلحه جلو می‌رفتند. گاهی سؤال می‌شود چرا بدون اسلحه. زیرا می‌دانستیم نقشه دشمن چیست. دشمن به دنبال این بود تا به تعبیر خودش ایران را سوریه دوم کند و درگیری‌های داخلی ایجاد کند و اقشار مختلف مردم را به جان هم اندازد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: جرم شهدا تنها دین‌داری و صیانت و وفاداری به این انقلاب بود و امروز می‌گوییم که به همه شهدا وفادار بوده و خواهیم بود و به لطف الهی در تمام سنگرها و عرصه‌ها در مقابل دشمنان می‌ایستیم و کوتاه نمی‌آییم.

نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: ما نه در برابر تهاجم نظامی کوتاه آمده‌ایم و نه در برابر حمله‌های گسترده اقتصادی و نه در برابر تهاجم فرهنگی کوتاه می‌آییم و تمام فتنه‌ها و تهاجم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم و این انقلاب را به لطف الهی تحویل صاحب اصلی آن امام زمان(عج) خواهیم داد.

حاجی صادقی در پایان از هنرمندان خواست تا ارزش‌های دینی و الهی را در همه عرصه‌ها به خصوص شهر بیش از گذشته به دنیا و جهانیان معرفی کنند زیرا دنیا تشنه ارزش‌های الهی و آماده دریافت پیام انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha