اقدامات فرهنگی در جامعه نمود داشته باشند
کد خبر: 4106217
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

اقدامات فرهنگی در جامعه نمود داشته باشند

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر ضرورت تأثیرگذار بودن فعالیت‌های فرهنگی گفت: اگر مردم و متدینین از اینکه اقدامات فرهنگی ما نمود کافی ندارد، گلایه دارند باید به فکر راه حل باشیم.

شهید آیت الله دستغیب در راه انقلاب تلاش فراوان کردبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز، 20 آذر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‎الله دستغیب گفت: شهید دستغیب شخصی بود که در راه انقلاب تلاش فراوان کرد و شیراز با وجودش به شهری تبدیل شد که بیش از پنج هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چهلم شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بسیار باشکوه برگزار شد، افزود: با وجود اینکه اوج برگزاری مراسم را در سطح ملی داشتیم اما در تبلیغ و انعکاس این برنامه‌ها آن‌گونه که باید موفقیت چندانی نداریم.

امام جمعه شیراز با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی فارس هم اظهار کرد: با حضور استاندار فارس و فرمانده سپاه فجر فارس ۲ جلسه از این قرارگاه را برگزار کردیم و مسئولان مربوطه باید مصوبات این قرارگاه را پیگیری کنند و وارد عرصه شوند. اگر مردم و متدینین از اینکه اقدامات فرهنگی ما نمود کافی ندارد، گلایه دارند باید به فکر راه حل باشیم.

آیت‌الله دژکام با قدردانی از اقدامات فرهنگی همچون برنامه «قول مادرانه» که در فارس تولید شده است، گفت: این کار تولید حوزه هنری فارس است که از شبکه ملی پخش شد و جای تقدیر دارد. تقدیر از کارهای خوب را باید انجام دهیم تا حوزه‌های موفق بیشتر به تداوم کار خود تشویق شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت اعیادی که طی سه ماه آینده پیش‌رو داریم بیان کرد: برای برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س) تا نیمه شعبان باید دستگاه‌های استان به تعامل و تقسیم کار بپردازند و از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده موثر در این حوزه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه در موضوع حجاب نگرانی و دغدغه بسیار است، بیان کرد: برای این حوزه باید به شکلی اقدامات لازم را انجام دهیم که طرفداری 80 درصدی مردم برای مطالبه حجاب نمود داشته باشد و لازم است تا کارهای نتیجه‌بخش را میان خود و در سطح ملی با هماهنگی به انجام برسانیم.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: دادستان کل کشور درخواست کرده است که مردم اقدامات لازم درباره حجاب را از ما بخواهند تا مقابل نقشه دشمن که مدام بر انقلاب زنانه تأکید دارد، جواب خوب و قانع‌کننده با همین مطالبه مردمی ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha