کیفرخواست 5 متهم اصلی حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) صادر شد
کد خبر: 4105541
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

کیفرخواست 5 متهم اصلی حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) صادر شد

در آستانه چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست متهمان حادثه تروریستی حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت سید احمدبن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 17 آذرماه گفت: کیفرخواست 5 متهم اصلی حادثه ترویستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع صادر شده است و پرونده این افراد جهت طی شدن ادامه روند قضایی به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای وقوع این حادثه تروریستی و تشکیل پرونده قضایی روند تحقیقات، شناسایی، بازداشت متهمین و تکمیل پرونده با نظارت ویژه قضایی در کمترین زمان ممکن انجام شد و امروز پس از گذشت 40 روز از این حادثه پرونده در مرحله دادسرا تکمیل و با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شد.

موسوی یادآور شد: اتهام 5 متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت سید احمدبن موسی شاهچراغ(ع) محاربه، افساد فی‌الارض، عضویت در گروهک تروریستی داعش، بغی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و معاونت در افساد فی‌الارض است.

رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد: روند رسیدگی به این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز نیز با سرعت و به صورت ویژه انجام خواهد شد.

وی همچنین بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد قاطع با برهم‌زنندگان امنیت جامعه تأکید و تصریح کرد: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است و اجازه نخواهیم داد افرادی امنیت این مرز و بوم را مطامع شیطانی خود قرار دهند.

یادآور می‌شود، در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شامگاه 4 آبان‌ماه امسال 13 نفر از خادمان و زائران آن حرم مطهر به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح  شدند.

انتهای پیام
captcha