برپایی دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز
کد خبر: 4104810
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

برپایی دومین دهه گردشگری مذهبی در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری دومین دهه گردشگری مذهبی در این کلان‌شهر در بازه زمانی 5 تا 15 آذرماه جاری خبر داد.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 14 آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین دهه گردشگری مذهبی در این کلان‌شهر در بازه زمانی 5 تا 15 آذرماه جاری خبر داد و گفت: نخستین دهه گردشگری مذهبی در آذرماه سال گذشته برگزار شد و امسال در همین ماه نیز موفق به برگزاری دومین دهه گردشگری مذهبی شدیم.

وی با تصریح اینکه بحمد الهی این رویداد فرهنگی مذهبی با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است، افزود: مراسم اختتامیه دومین دهه گردشگری مذهبی شیراز نیز روز سه‌شنبه، 15 آذرماه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود که در آن از برگزیدگان گردشگری مذهبی تجلیل به عمل خواهد آمد.

مشفقیان، رونمایی از دو محصول گردشگری مذهبی، برپایی نمایشگاه محصولات تولید شده توسط این سازمان در یکسال اخیر، رونمایی از شبه نامه‌های حرم مطهر، رونمایی از بروشور تخصصی «وخمه شیرازی» که به معرفی 7 نقطه زیارتی همراه با آداب ویژه مردم در زیارت بقاع متبرکه می‌پردازد را از برنامه‌های مراسم اختتامیه علام کرد.

وی اظهار کرد: در دهه گردشگری مذهبی اقداماتی نظیر تورهای گردشگری مذهبی با محوریت حرم‌های مطهر و با محوریت آرایه‌های معنوی در بناهای تاریخی شیراز که مرتبط با قصص ادبیات مذهبی بود، برپا شدند.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز یادآور شد: با توجه به اینکه این دهه مصادف با مناسبت‌هایی نظیر هفته بسیج و روز پرستار بود، از ظرفیت این اقشار برای برپایی تورها در این دهه استفاده شد.

وی، آموزش فرهنگ روایت محوری در گردشگری مذهبی ویژه خدام و راهنمایان گردشگری مذهبی و همچنین مبلغین و طلاب حوزه علمیه، سفره قناعت ادغامی از گردشگری خوراک و مذهبی، تقدیر از کسبه قدیمی با عنوان «دوست خدا»، برپایی تور امین ولایت را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد.

مشفقیان در پایان یادآور شد: در برگزاری برنامه‌های دهه گردشگری مذهبی نهادهای مختلفی نظیر بهزیستی فارس، میراث فرهنگی فارس، اوقاف فارس، بسیج علمی پژوهشی و همچنین شورای اسلامی شهر شیراز همراهی و مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha