ملت ایران در اغتشاشات به جریان آمریکایی نپیوست
کد خبر: 4103913
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۴
سردار سلامی:

ملت ایران در اغتشاشات به جریان آمریکایی نپیوست

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران به ‌جریان آمریکایی نپیو‌سته است‌، گفت: اسرائیل و آمریکا ‌در پشت ‌پرده هدایت سیاسی جریان‌ آشوب در ایران، نقش اول را بازی می‌کنند و هدفشان را از این مسیر می‌خواهند محقق کنند، اما ملت ایران ایستاده‌اند‌ و متوقف نمی‌شوند.

سردار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، سردار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پنج‌شنبه، ۱۰ آذرماه در اجتماع ۱۰ هزار نفری طلایه‌داران و جهادگران اقتصاد مقاومت استان فارس که در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد، گفت: همواره در تاریخ ۴۳ ساله انقلاب در مقابل هر بحران و خطر بزرگ و برای غلبه بر هر مشکل، چالش و جنگی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از یک فرمول برای دفاع همه جانبه استفاده کردند و این شجره مبارک بسیج مستضعفان را در سرزمین ایران مستحکم و پابرجا ساختند که آن بسیج مستضعفان است.

وی با تصریح اینکه هر گره‌ای هر چند پیچیده و سخت به دست بسیجیان باز شده است و باز خواهد شد، اظهار کرد: بسیجیان در کنار فرزند رسول خدا و در میدان نبرد با همه اشرار عالم، ثابت‌قدم و استوار ماندند و به عهدشان وفا کردند و در هر صحنه سختی به کمک مردم رسیدند.

سلامی با بیان اینکه اگر همه دنیا در دفاع مقدس یک جنگ بزرگ جهانی را بر این ملت تحمیل کرد، بسیجیان برای مقابله با آن‌ها به میدان آمدند، گفت: بسیجیان امتداد آن نسل فداکاری هستند که در مقابل دشمن ایستاد و ترس و وحشت را به درون سنگرهای دشمن فراری داد، از رودخانه‌ها گذشت، ارتفاعات را تسخیر و از میادین مین عبور کرد و در میان باران گلوله‌ها ذکر می‌گفت و سرزمین‌های اشغال شده را آزاد کرد.

عظمت بسیج جهانی است

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: عظمت بسیج، جهانی است؛ وسعت عرض و طول آن به اندازه‌ای است که برای شکستن هر دشمن بزرگی اعم از آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه، آل‌سعود، گروهک‌های تجزیه‌طلب، منافقان و... آمادگی و توان دارد. بسیج نشان داده است که هرچه دشمن بزرگتر و قوی‌تر باشد او هم قوی‌تر، مصمم‌تر و مستحکم‌تر است. در قلب بسیجی، نور خدا جاری است.

سلامی افزود: دشمنان با کارهای مختلف سعی می‌کنند در قلب و ذهن مردان و زنان ایرانی تردید ایجاد کنند؛ در صورتی که همه این قدرت‌ها با تمام ابزار و پیچیدگی‌ها هرگز به تعبیر قرآن نمی‌تواند کاری برای دشمنان جلو ببرد.

فرمانده‌کل سپاه همچنین خدمت‌رسانی بسیج را در برهه‌های مختلف یادآور شد و گفت: بسیج در سیل و زلزله، اولین جماعتی است که کنار آواره‌ها نجات‌بخش جان مردم است و در مقابل سیل، خاک‌ریزی از اراده، عطوفت و مهربانی ایجاد می‌کند تا آب به مردم آسیب نرساند. لذا، در هر عرصه‌ای بسیج می‌درخشد.

وی اضافه کرد: اگر فقر گوشه‌ای از سرزمین ما را در خود بگیرد، اولین بیرق‌دارانی که به کمک فقرا و مستمندان می‌شتابند و برای آن‌ها خانه می‌سازند و کمک و دلجویی از آنان می‌کنند و مشعل‌داران امید و آرامش هستند، بسیجیان هستند؛ بسیجان امید را به ارمغان می آورند، اما در مقابل این بسیج، دشمنان بزرگی قرار دارد که این روزها دست در دست هم داده‌اند و  قلب‌های سرشار از نفرت خویش را به هم پیوند داده‌اند و در کلام مثل هم عمل می‌کنند، این‌ها آمده‌اند تا فروغ نور بسیج را خاموش کنند، چراکه بسیج مظهر و تجلی نور خداست و این دشمنان از آن هراسان هستند.

سلامی یادآور شد: مدتی پیش یکی از وزرای خارجه کشورهای همسایه پیغامی آورد مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها از چند موضوع ناراحت و عصبانی هستند و جبهه استکبار از ایران اسلامی، خشمگین، عاجز و کلافه است؛ ‌ابتدا گفتند رهبر معظم انقلاب چند موضوع را به افتخار ملی تبدیل کرده است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند آن را بپسندند و از آن عصبانی هستند؛ اولین موضوع این است که ایشان توانسته است در برجام محکم بایستد‌، اراده دشمنان را نپذیرد و در جست‌وجوی تحمیل اراده انقلابی ملت ایران بر دشمنان است و این کار را انجام داده و توانسته با هنرنمایی حکیمانه خود از‌ تهدید تحریم اقتصادی، فرصت بزرگی بسازد و فشارها و اثرات تحریم را بر جامعه ایرانی به مر‌تبه‌ای برساند که دیگر پذیرش یا عدم پذیرش برجام از سوی آ‌مریکا برای ملت ایران تفاوت خاصی نداشته باشد.

فرمانده‌کل سپاه اضافه کرد: همچنین دشمنان گفتند ایشان نفوذ منطقه‌ای انقلاب اسلامی را در خارج از مرزهای ایران تثبیت کرده است؛ نفوذی، غیرقابل بازگشت و در اقصی نقاط عالم اسلام، بیرق جهاد علیه کفار برافراشته شده و پیشانی‌بندهای جهاد بر جبین جوانان مسلمان بسته شده، دشمن در حال فرار است؛ این یک افتخار ملی برای ایرانیان است. همچنین آن‌ها می‌گویند رهبر معظم انقلاب در فضای تحریم و محاصره توانسته است ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد و کاری کند که ایران عظیم، عزیز شود یعنی دست نیاز را به‌سوی بیگانگان برای تأمین ضرورت‌های زندگی ملی خود دراز نکند و استقلال واقعی به ارمغان آورده است و در یک کلام ایران تحت هدایت‌های ایشان در حال پیشرفت و ساخته شدن است.

دشمن از پیشرفت ایران اسلامی عصبانی است

وی با بیان اینکه ایران اسلامی تلاش می‌کند و می‌سازد علی‌رغم اینکه دشمن می‌خواهد ایران به یک مخروبه تبدیل شود، تأکید کرد: امروز ایران توانسته است در سطح جهان و منطقه به‌عنوان یک قدرت مؤثر ظاهر شود و در برابر اراده دشمنان از خود تزلزلی نشان ندهد، طبیعی است که دشمن شکست‌خورده در همه صحنه‌ها در حال فرار از منطقه جهان اسلام، از این قدرت متولد شده در عرصه جغرافیای سیاسی عالم نگران باشد و وقتی می‌بیند هرچه فشار می‌آورد، این ملت مستحکم‌تر ایستاده است، بیشتر عصبانی می‌شود.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مقامات اسرا‌ئیلی و آمریکایی از آزادی ایران می‌گویند‌ و مداخلات آشکار می‌کنند، گفت: کاملا نشان می‌دهد که اسرائیل و آمریکا ‌در پشت ‌پرده هدایت سیاسی جریان‌ آشوب در ایران، نقش اول را بازی می‌کنند و هدفشان را از این مسیر می‌خواهند محقق کنند، اما ملت ایران ایستاده‌اند‌ و شهید ‌می‌شوند، اما متوقف نمی‌شوند. ملت به ‌جریان آمریکایی نپیو‌سته است‌ و می‌دانند ‌که نقشه آمریکا برای این ملت چیست.

وی با تصریح اینکه این ملت قوی، مقتدر و عزیز است، بیان کرد: دشمنان می‌خواهند ما پیشرفت نکنیم و می‌گویند شما انرژی هسته‌ای نداشته باشید ما در موقع نیاز به شما می‌دهیم، شما در هوا و فضا پیشرفت نکنید، ماهواره به آسمان نفرستید، پالایشگاه و نیروگاه نسازید، هر چه می‌خواهید ما می‌دهیم، اما ما ایران مستقل، خوداتکا و قدرتمند می‌خواهیم که بتواند همه نیازهای خویش را خود تأمین کند و از حیثیت، شرف و ارزش‌های ملی و منافع کشور قدرتمندانه دفاع کند. ما در مسیر فتح قله‌های بزرگ هستیم و از پای نمی نشینیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با حضور فرمانده‌کل سپاه و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و مقامات ارشد استان فارس از نشان ملی اقتصاد مقاومتی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha