جلسات قرآنی مساجد از نظر اعتبارات تأمین باشند
کد خبر: 4102874
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۲۰

جلسات قرآنی مساجد از نظر اعتبارات تأمین باشند

ناصر دغاغله، قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد کمرنگ‌شدن محافل قرآنی در مساجد هستیم، گفت: تبدیل مساجد به پایگاه‌‌های قرآنی نیاز به یک همت جمعی از طرف دست‌اندرکاران دارد تا ازنظر مالی جلسات را تأمین کنند.

ناصر دغاغلهناصر دغاغله، قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: یکی از مکان‌های اصلی که بسیار با مباحث قرآن و آموزش آن تناسب دارد، مسجد است.

وی با بیان اینکه قرآن منحصر به مساجد نیست، تصریح کرد: اسلام، دین پویا و اجتماعی است و مانند دین مسیح، کتاب آسمانی فقط در کلیسا و مرکز عبادت خوانده‌ نمی‌شود؛ مبانی قرآن در همه شئون زندگی مانند مدارس، جامعه، رادیو، تلویزیون و مساجد جاری است.

این قاری بین‌المللی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌ها یا دوره‌های جذاب برای سطوح مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان با رویکرد جدید و استفاده از وسایل کمک آموزشی و برگزاری مسابقات و اهدای جوایز آنها را بیشتر جذب مسجد می‌کند تا در جلسات قرآن شرکت کنند. البته در این میان نقش خانواده‌ها نیز بسیار مؤثر است و می‌تواند مشوق و انگیزه بالایی برای فرزندان ایجاد کند تا برای یادگیری قرآن در مساجد حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه تا چه اندازه در کشور به تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی توجه شده‌ است، گفت: بحث جلسات قرآن در مساجد قبلاً پررنگ‌تر بود و تقریباً در هر مسجد یک جلسه قرآن برگزار می‌شد اما در سال‌های اخیر شاهد کمرنگ شدن برگزاری جلسات قرآنی در مساجد بودیم که شاید به دلیل گسترش و انتشار وسایل الکترونیکی مانند موبایل و تبلت است که جوانان و نوجوانان را به خود مشغول کرده و آن‌ها را از آمدن به مسجد و برگزاری جلسات قرآن باز داشته است.

دغاغله در ادامه گفت: می‌توان با برگزاری مسابقات قرآن و اهدای جوایز نوجوانان و جوانان را جذب مساجد کرد، اما باید توجه داشت که نسل جوان به چه چیزی به عنوان جایزه علاقه‌مند هستند.

وی در پایان گفت: این مسئله نیاز به یک همت جمعی از طرف دست‌اندرکاران دارد تا ازنظر مالی جلسات را تأمین کنند. نوجوانان با دانستن اینکه با حضور در جلسه علاوه بر کسب مهارت در مباحث قرآن و اجر معنوی، جایزه مادی نیز شامل حالشان می‌شود، تشویق می‌شوند چراکه این مسئله با سنین نوجوانی و جوانی نیز تناسب دارد.

انتهای پیام
captcha