اجرای سند تحول آموزش و پرورش با افزایش مدارس امین همراه است
کد خبر: 4102149
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۰
دبیر جامعه روحانیت شیراز:

اجرای سند تحول آموزش و پرورش با افزایش مدارس امین همراه است

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اهمیت توجه و تحقق سند تحول آموزش و پرورش، خواستار افزایش مدارس امین در استان فارس شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز عصر پنج‌شنبه، سوم آذرماه در نشست مشترک اعضای این جامعه با مسئولان آموزش و پرورش فارس که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: برای اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش باید فعالیت بیشتری به انجام برسد و در این راستا ضرورت دارد مدارس امین در استان فارس افزایش یابند.

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تعهد بدهند پس از  موفقیت در انتهابات برای آموزش و پرورش قدمی بردارند و اداره‌کل اوقاف فارس هم باید خیران را به وقف در حوزه آموزش و پرورش تشویق کند.

طاهری با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای اهمیت بسزایی است، افزود: در آیه ۱۵ سوره مبارکه نمل بر ارزش و اهمیت علم تأکید شده است اما در کنار علم باید به تربیت هم توجه شود یعنی آموزش و پرورش توام باشند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) شیراز افزود: در تاریخ چه بسیار افراد بوده‌اند که در کنار علم‌آموزی از تربیت و پرورش برخوردار نبودند و همین امر موجب ایجاد جنایت‌های شده است.

طاهری، همچنین توجه به مشکلات معلمان را ضروری دانست و اظهار کرد: توجه به مسائل و مشکلات معلمان در واقع توجه به آموزش و پرورش است و باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی سلامت نفس معلم را هم در تربیت دانش‌آموز اثربخش مطرح کرد و گفت: برای تربیت دانش‌آموز خوب، به معلم دارای سلامت نفس نیاز داریم و معلمان همواره در تربیت افراد شاخص جامعه اثرگذار بوده‌اند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های دفاع مقدس در آموزش و پرورش گفت: لازم است زمینه حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس فراهم کنیم زیرا ظرفیت خوبی در پرورش دانش‌آموزان است.

انتهای پیام
captcha