پیکر ۶ شهید حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) آرام گرفت
کد خبر: 4095544
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

پیکر ۶ شهید حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) آرام گرفت

مراسم خاکسپاری پیکر 6 شهید حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این حرم مطهر برگزار شد.

مراسم خاکسپاری شهدا، حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم خاکسپاری پیکر 6 شهید حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان امروز، 8 آبان‌ماه در این حرم مطهر برگزار شد. در این مراسم که به ویژه حضور دانش‌آموزان در آن پررنگ بود، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر پیکر مطهر شهدا اقامه نماز کرد و سپس پیکرهای مطهر شهدا در محلی که در صحن حرم مطهر شاهچراغ(ع) تدارک دیده بود به خاک سپرده شدند.

در این مراسم که با مرثیه‌خوانی برگزار شد، عزاداران و دسته‌های هیئت‌های مذهبی به سینه‌زنی و سوگواری در غم مظلومیت این شهدا پرداختند. خادمان حرم مطهر هم در میان جمعیت سوگواران حضور داشتند و در غم این مظلومیت به سر و سینه کوبیدند.

نسل جوان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است

مریم شیرازی، یکی از سوگواران که 15 سال سن دارد، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اقدام تروریستی و شهادت دانش‌آموزان توسط این تروریست تکفیری را به شدت محکوم کرد و گفت: تروریستی که به کودک، زن و دانش‌آموز و زائر حرم رحم نمی‎‌کند پیامی دارد که نشان می‌دهد، دشمن تصور کرده است که در کشور نظم و امنیت ما به خیال خودش مخدوش شده و به خود اجازه داده این چنین مردم را نشانه عداوت خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند ما نسل نوجوان و جوان پای آرمان‌های اسلامی و انقلاب استوار ایستاده‌ایم و نمی‌توانند به خیال خودشان با فریب برخی به اهداف شوم خود و ایجاد ناامنی در کشور اسلامی ما اقدام کنند.

شیرازی‌ها انزجار خود را از وقایع اخیر نشان دادند

زهرا رضایی، یکی از خادمان افتخاری حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز در گفت‌وگو با ایکنا با قدردانی از حضور پرشور مردم شیراز در مراسم تشییع و تدفین شهدای این حادثه گفت: در شیراز و نقاط مختلف فارس روز جمعه راهپیمایی اعتراض‌آمیز با حضور گسترده مردم دوستدار اهل بیت(ع) برگزار شد و روز گذشته هم مراسم تشییع از میدان امام حسین(ع) شیراز به سمت حرم مطهر به صورت گسترده برگزار شد.

وی اظهار کرد: مردم ولایتمدار سومین حرم اهل بیت(ع) امروز در مراسم تدفین پیکر ۶ شهید شیرازی این حادثه حاضر شده‌اند تا انزجار خود را از وقایع اخیر نشان دهند و آمده‌اند تا بگویند که دشمن تصور نکند که می‌تواند با ایجاد رعب و وحشت و سوءاستفاده از تعدادی فریب خورده که در خیابان هنجارشکنی می‌کنند می‌تواند دل مردم ما را خالی کند.

صدای آرتین باشیم

محمد نورانی، مرد میانسالی که از ارسنجان برای مراسم تدفین شهدای مطهر به شیراز و حرم شاهچراغ آمده است با اشک و بغض به کشتن کودکان در این فاجعه اشاره کرد و گفت: این چه عداوتی است که به کودک هم رحم نمی‌شود و کودک را در آغوش مادر و مادر و پدر و برادر را جلوی چشم کودک پنج ساله به شهادت می‌رساند.

وی تصریح کرد: من امروز آمده‌ام که صدای آرتین ۵ ساله مظلوم باشم. به شیراز آمده‌ام که بگویم این غم تمام فارس و تمام کشور است و از تمام مسئولان می‌خواهیم که این ماجرای بی‌رحمانه را پیگیری کرده و عوامل آن را به سزای اعمالشان برسانند. من صدای این شهدا هستم و تمام آن‌ها که در مراسم امروز حضور دارند با سر دادن شعار از امام سوم شیعیان که مظلومیتش در تاریخ ثبت شده می‌خواهیم به این شهدای مظلوم عنایتی بفرمایند و پذیرای این شهیدان مظلوم باشند.

اسامی شهدای به خاک سپرده شده در حرم شاهچراغ(ع)

شهدایی که امروز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به خاک سپرده شده‌اند شامل زهرا اسماعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز، علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز، مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز، حسن علی پورعیسی فرزند محمداسماعیل اهل گیلان، محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز و آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز هستند.

پیکر مطهر بهادر آزادی شیری همزمان توسط مردم شهرستان فسا امروز تشییع و خاکسپاری شد و پیکر شهید محمد و ولی کیاسی امروز در شهرستان مرودشت تشییع و خاکسپاری می‌شود.

پیکر‌های امید خوب فرزند هوشنگ و پدرش هوشنگ خوب فرزند هم امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشییع و خاکسپاری شد. پیکر علی اصغر لری گویینی فرزند عباس اهل سیرجان برای تشییع به کرمان منتقل شده و پیکرهای شهیدان سیدفریدالدین معصومی و احسان مرادی هم پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۰۸:۱۶
0
0
سلام و احترام
ارشام کبوترخونین بال و شهدای خونین بال حرم
شهادتتان مبارک.
captcha