عظمت امت اسلام در سایه رحمت
کد خبر: 4090860
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

عظمت امت اسلام در سایه رحمت

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به توصیه‌های خداوند به مسلمانان در آیه 29 سوره فتح گفت: اگر امت اسلامی عظمت دارد به دلیل آن است که با هم رحمت دارند و این مسئله باید در عرصه اقتصاد و معیشت کشور خود را نشان دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 18 مهرماه در مراسم جشن ولادت پیامبر(ص) گرامی اسلام اهل سنت شیراز ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت اظهار کرد: حرکت اسلامی مردم در ایران اسلامی با همراهی و هماهنگی همه فرق اسلامی نویدبخش این است که ان‌شاءالله جهان اسلام بار دیگر عظمت و شوکت خود را به‌دست بیاورد، چیزی که برای همه ما مسلمانان موجب خشنودی و خوشحالی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سالیان درازی است که کفار بر برخی از بلاد مسلمین حکومت یا نفوذ دارند و نماد اصلی این وضعیت اسف‌بار وضع فلسطین است، افزود: در طول بیش از ۷۰ سالی که فلسطین غصب شده است علمای شیعه در کنار علمای اهل سنت این غصب را محکوم کرده‌اند.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: زمانی در کشور ما حاکمانی بودند که با اسرائیل دوست و همراه بودند و علمای بزرگ ما زندان می‌رفتند، اما با غصب فلسطین مخالفت می‌کردند و این نشانه آن است که امت اسلامی از غرب بلاد اسلام در آفریقا تا شرق کشورهای اسلامی در اندونزی همه یک امت هستند و همه عزت مسلمانان را می‌خواهند.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه اگر بناست این عزت و عظمت هر روز اضافه شود، باید بیش از همیشه اهل تبعیت از قرآن کریم باشیم، گفت: چیزی که بدون هیچ کم و زیادی، همه در آن مشترک هستیم، همین قرآنی است که متن مقدس دینی همه مسلمانان است.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی و انجام وظایفی که قرآن برای مسلمانان در آیه 29 سوره فتح بیان فرموده است، گفت: قرآن می‌فرماید کسانی که با رسول گرامی اسلام(ص) هستند دارای ویژگی‌هایی هستند، اولین ویژگی آن است که «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» هستند. ما باید در مقابل کفار یهود که همه رنج‌های جهان اسلام از آن‌ها ناشی می‌شود، محکم بایستیم. در روایات ما آمده است که طغیانی که یهود در آخرالزمان می‌کند به دست ایرانی‌ها فرو می‌نشیند. این وظیفه‌ای است که گویی پیامبر اکرم(ص) به عهده ما ایرانی‌ها گذاشته است. این حرکت آغاز شده است و باید مراقب باشیم که دشمن اختلاف‌انگیزی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقایع اخیر، گفت: مردم آذربایجان از نظر مذهبی شیعه هستند ولی اختلاف‌افکنی کار یهود است و آنجا را بر علیه ایران تحریک می‌کند. دشمن در کردستان هم تحریف می‌کند. در شرق و غرب کشور تلاش دشمن این است که فضا را شلوغ کند و آتش اختلاف را روشن کند چون کم آورده‌اند و می‌دانند ایرانیان قدرتمند شده‌اند و اگر ایران محور این حرکت باشد اسرائیل باید جمع کند و برود.

وی بیان کرد: حرکت ارزشمند وحدت‌آفرین و تقویت‌کننده وحدت، شروع شده است تا به دشمنان بگوییم اگر خیال می‌کنید می‌توانید با تفرقه انداختن بین ما، اسرائیل را حفظ کنید، اشتباه می‌کنید. اسرائیل باید از نقشه جهان محو شود و کشور اسلامی فلسطین دوباره تجدید شود و همه ما در قدس، در قبله اول مسلمین نماز بخوانیم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» را همه با هم محکم نشان دهیم و ایرانی‌ها همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) وعده داده‌اند، این موضوع را تحقق خواهند داد، افزود: دومین ویژگی «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» است یعنی مسلمان با مسلمان رحمت دارد. اگر امت اسلامی عظمت دارد به دلیل آن است که با هم رحمت دارند و این مسئله باید در عرصه اقتصاد و معیشت کشور خود را نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: ما از همین بنادر جنوب کشورمان تا زنگبار و کلکته و اندونزی و بابل‌المندب و به‌سوی دریای مدیترانه رفته‌ایم و همه این موارد محل تجارت شما مسلمانان بوده است. امروز هم این ذوق کار بازرگانی و تجارت در مجموعه جنوب فارس قوی است. امیدواریم تجارت مقدمه ایجاد مودت و رحمت باشد و باید تلاش شود تا درهای جدیدی را بگشاییم تا این درها تأثیرش را در زندگی مردم نشان دهد.

وی بیان کرد: در این زمینه تلاش‌های ارزشمند علمای اهل سنت در جنوب فارس مورد تشکر و تقدیر ما بوده و هست و باز هم ان‌شاءالله زحمت می‌کشند و اجر خود را از پیغمبر رحمت می‌گیرند که بین امت ایجاد مودت و رحمت کرده‌اند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در ادامه آیه ویژگی‌هایی برای امت اسلامی ذکر شده است تا این فراز آیه که می‌فرماید «ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ»، گفت: باید وضعیت 40 سال پیش خود را در نظر بگیریم. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که خدای متعال نعمت‌هایی به امت اسلامی و ملت ایران داده است. این مسئله بسیار ناراحت‌کننده بود که سفیر آمریکا برای شاه ایران تصمیم می‌گرفت. گاهی حتی یکی از کارکنان سفارت آمریکا برای دربار تعیین تکلیف می‌کرد. اما، امروز کار به جایی رسیده است که عزتمندانه در مقابل دنیا ایستاده‌ایم.

وی تأکید کرد: اگر این قدرتمندی که خدای متعال به ما داده است تکمیل شود و روی پای خود در زمینه معیشت و اقتصاد بایستیم از این جهت طمع دشمن بریده خواهد شد. از این هدف زیاد دور نیستیم. روزی که ترامپ رسما قرارداد برجام را زیر پا گذاشت گفته بودند ایران شش ماه تا یک سال بیشتر دوام نمی‌آورد و به‌طور کل نابود می‌شود و این نظام در اثر تحریم فلج‌کننده نابود می‌شود، آن‌ها خدا را نمی‌دیدند. حفظ این نظام کار خداست و خدا دین، قرآن، مکتب و کشورتان را حفظ کرد. امروز شش سال از آن حرکت ترامپ می‌گذرد و رئیس‌جمهور ما می‌گوید تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنیم و کاری می‌کنیم که همه متوجه شوند تحریم‌ها دیگر کاری با کشور ما نمی‌تواند انجام دهد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر عزت اسلامی ایران تثبیت شود بقیه جهان اسلام همراه شما حرکت می‌کند، اظهار کرد: دید و بازدید مستمر و مکرر بین علما، مسئولان و مدیران تسنن و شیعه تداوم داشته باشد و الگویی باشد؛ برای همان رحمتی که به همه دنیا می‌خواهیم نشان دهیم که «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha