اخوت شیعه و سنی در ایران مثال‌زدنی است
کد خبر: 4090586
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

اخوت شیعه و سنی در ایران مثال‌زدنی است

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، اخوت شیعه و سنی در کشور را مثال‌زدنی دانست و گفت: برخی اوقات دشمن سعی دارد با توطئه این وحدت را خدشه‌دار کند.

حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور امروز، 17 مهر در همایش «منادیان وحدت» که با حضور علمای اهل سنت جنوب کشور در شهرستان «اوز» استان فارس برگزار شد، گفت: این همایش فرصت و زمینه مطلوبی برای وحدت مسلمانان و سخن گفتن در خصوص اخلاق و سیره پیامبر (ص) است.

وی، برگزاری چنین همایش‌هایی را برای علما و صاحبان تریبون و سخن گفتن در خصوص سیره نبوی غنیمت دانست و افزود: دین اسلام دین برادری است که مورد تاکید حضرت محمد(ص) قرار دارد و بنیان تربیت اسلامی بر اساس برادری و مسئولیت در مقابل یکدیگر بنا شده است.

خداداده با تأکید بر لزوم تقویت اخوت و محبت در جامعه امروز اظهار کرد: همایش «منادیان وحدت» فرصتی برای گردهمایی اهل سنت و شیعه فراهم کرده است تا بار دیگر به دشمنان نشان دهیم که وحدت مسلمین ادامه دارد و دشمن نمی‌تواند این وحدت را بر هم بزند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وحدت شیعه و سنی و اقوام ترک، لر، کرد، بلوچ، فارس و ترکمن و سایر اقوامی که در ایران زندگی می‌کنند را به نگاه فرصت می‌دیدند و وحدت شیعه و سنی فرصتی برای جهان اسلام و ایران اسلامی و فرزندان محمد(ص) است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، اخوت شیعه و سنی در کشور را مثال‌زدنی دانست و گفت: برخی اوقات دشمن سعی دارد با توطئه این وحدت را خدشه‌دار کند اما نرم‌افزاری که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همزیستی استفاده کرده تمام توطئه‌های دشمن را از بین برد.

وی با بیان اینکه وجود فضائل در جامعه موجب عزت و ایجاد رذائل اخلاقی موجب انحطاط جامعه است، افزود: گاهی زخم‌هایی بر پیکره ملت نشسته است اما خود مردم آن را التیام بخشیده‌اند و دشمنان که قرآن آتش می‌زنند، دشمن دین و دینداری و مسجد است و نگاه تفرقه افکنی دارند اما تفرقه بین علمای شیعه و سنی امروز معنا ندارد و دارای وحدت هستند و هفته وحدت فرصت خوبی برای اثبات این وحدت بزرگ است.

خداداده با تصریح اینکه مساجد پایگاه‌های توحید و انتشار فضائل اخلاقی هستند، گفت: مسجد محل نزول ملائکه خدای متعال است و وجود مساجد آباد و برقرار، رفع گرفتاری جامعه را در پی دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور همچنین به برگزاری مسابقات کشوری قرآنی «مدهامتان» در شیراز اشاره و اظهار کرد: علما در جامعه به دعوت مردم به سوی عقلانیت، وحدت، توحید و قرآن می‌پردازند و نمود وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی شهدای شیعه و سنی است که پای انقلاب ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha