از برپایی موکب تا ختم قرآن مؤسسات قرآنی فارس در اربعین
کد خبر: 4085494
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

از برپایی موکب تا ختم قرآن مؤسسات قرآنی فارس در اربعین

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس از برپایی مواکب اربعینی، اجرای ختم قرآن، برپایی منابر تفسیر قرآن همراه با عزاداری از سوی مؤسسات قرآنی استان در ایام اربعین حسینی خبر داد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح فعالیت مؤسسات قرآنی در ایام اربعین حسینی پرداخت و گفت: مؤسسات قرآنی استان فارس همراه و همگام با خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) به تکریم ایام اربعین حسینی پرداخته‌اند.

وی افزود: همان‌طور که پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند قرآن و عترت جدایی‌ناپذیر بوده و رمز دستیابی به سعادت و کمال هستند لذا مؤسسات قرآنی همواره در مناسبت‌های مذهبی به خصوص ایام موالید و شهادت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اهتمام فراوانی نسبت به اجرای برنامه‌های متناسب مذهبی و قرآنی می‌کنند.

اسلامی اظهار کرد: در همین راستا در ایام اربعین حسینی 4 مؤسسه قرآنی استان فارس در مسیر نجف به کربلا اقدام به برپایی موکب و خدمت‌رسانی به زائران اربعین کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس ادامه داد: همچنین یکی از مؤسسات قرآنی استان نیز در مسیر نجف به کربلا با موکبی که برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا می‌کند، همکاری ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر این‌ها در شیراز و شهرستان‌های استان فارس نیز سایر مؤسسات قرآنی اقدام به برپایی ختم‌های قرآن کریم به یاد شهدای کربلا و محافل تفسیر قرآن و عزاداری حسینی می‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه این برنامه‌ها تا ایام اربعین حسینی ادامه دارد، گفت: بعد از اربعین حسینی نیز مؤسسات قرآنی استان تدارک ویژه‌ای برای ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha