برکات زیارت اربعین حسینی
کد خبر: 4081814
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱

برکات زیارت اربعین حسینی

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین، عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی معنوی جهان است، گفت: این ظرفیت در رشد و تعالی مردم به ویژه جوانان بسیار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبریآیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه چرا زیارت اربعین بسیار سفارش شده است و برکات این زیارت برای جهان اسلام چیست، گفت: دو نوع زیارت در میان زیارت‌هایی که به ما رسیده است، داریم.

وی تصریح کرد: بسیاری از زیارت‌نامه‌هایی که به خصوص برای امامزادگان داریم زیارت‌های غیر مأثور  است یعنی از ائمه معصومین نقل نشده و بیشتر، علما و مبلغان این‌ها را تنظیم کردند. در میان این‌ها برخی از زیارت‌ها، زیارت‌های مأثور است یعنی از معصوم به ما رسیده لذا اعتبار بیشتری دارند یکی از زیارت‌های مأثور و معتبر زیارت اربعین است که از زیارت کوتاه، پر محتوا و پر مضمونی است.

آیت‌الله کلانتری با بیان اینکه زیارت اربعین مضامین بسیار قشنگی دارد و متقن و عمیق است، اظهار کرد: مسلماً اگر مردم به ویژه جوانان از این زیارت بهره کافی ببرند بعد هم به پیاده‌روی اربعین منجر شود، اثرات فراوانی دارد.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس افزود: پیاده‌روی‌ اربعین، عظیم‌ترین پیاده‌روی جهان در طول تاریخ و عظیم‌ترین پذیرایی و مهمان‌نوازی و گردهمایی جوانان، بانوان جهان است و از هرجهت بزرگ‌ترین مهرورزی‌ها و ایثارگری‌ها در آن رقم می‌خورد لذا زیارت‌نامه اربعین می‌تواند بسیار ایفای نقش کند و مبدأ حرکت جوانان و به نحوی محوری برای وحدت مسلمانان باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه در این راهپیمایی غیر از  شیعیان و اهل سنت، اتباع غیر مسلمان مانند مسیحی‌ها و ارمنی‌ها نیز شرکت می‌کنند که  ظرفیت بسیار بزرگ و قابل توجهی است و باید استفاده ببریم، گفت: این راهپیمایی، عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی معنوی جهان است و در رشد و تعالی مردم به ویژه جوانان بسیار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به برکات زیارت اربعین برای جهان اسلام گفت: مسلماً در ایجاد وحدت در جهانی که دشمنان ما از جمله شرقی و غربی، خارجی و داخلی، فرقه‌های انحرافی، وهابیت و گروه‌های تکفیری به نابودی کیان اسلامی و وحدت مسلمانان کمر بسته‌اند، می‌تواند مؤثر باشد.

آیت‌الله کلانتری ادامه داد: تقویت روحیه وحدت، همگرایی، خودباوری، اعتماد به نفس، احساس اقتدار و به محاق رفتن اختلافات، کشمکش‌ها و چالش‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند از مهم‌ترین برکات این  زیارت و راهپیمایی اربعین است.

وی اضافه کرد: چه چیزی از این بالاتر که گاهی می‌بینیم جوانانی گرفتار بعضی از مشکلات و در فضای بدی به لحاظ فرهنگی و روحی هستند و گاهی در فضای مجازی  ضرر دیدند و دچار گرفتاری شدند اما همین که در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کنند کاملاً متعهد می‌شوند و چه بسا گرفتار برخی از معضلات روحی بودند اما از برکت شرکت در این راهپیمایی، متعهد و بسیار اهل عبادت و بندگی، خدمت‌‍گزار و ایثارگر می‌شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: این راهپیمایی و زیارت اربعین هم برکات اخلاقی و هم برکات تربیتی و سیاسی دارد و هم فرد و هم جامعه را متعهد می‌کند.

انتهای پیام
captcha