نبود جلسات دائمی تخصصی قرآن بانوان در استان فارس
کد خبر: 4074661
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

نبود جلسات دائمی تخصصی قرآن بانوان در استان فارس

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس یکی از چالش‌های فعالیت‌های قرآنی بانوان در این استان را نداشتن جلسات دائمی تخصصی دانست که در آن اساتید و متخصصان حضور یافته و قرآن‌آموزان تمرین‌های خود را در محضر آنان ارائه دهند.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی این استان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بانوان خبر داد و گفت: در این نشست مهم‌ترین بحث ارائه شده پیرامون بررسی و شناسایی آسیب‌های موجود در حوزه آموزش قرآن بانوان و بررسی ظرفیت‌های موجود بود.

وی با بیان اینکه دو آسیب مهم در حوزه آموزش قرآن بانوان در سطح استان فارس وجود دارد که در یکی حوزه تخصصی است و دیگری در حوزه عمومی افزود: در حوزه تخصصی ایراد این است که با توجه به اینکه مدل زندگی‌ها عموماً آپارتمان‌نشین است و بانوانی که در حوزه قرائت تحقیق و ترتیل و حتی تا حدودی حفظ فعالیت می‌کنند، برای تمرین در منازل آپارتمانی محدودیت دارند و نیاز است که فضاهایی ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند مطالب را ارائه کرده و تمرین کنند و این تمرین را تحت نظر استاد متخصص انجام دهند تا بتوانند توانمندی خود را ارتقا دهند.

موسوی با تأکید بر اینکه باید جلسات تخصصی و دائمی قرآن کریم در استان و به ویژه شیراز برای بانوان راه‌اندازی شود، گفت: در حوزه آقایان اکنون جلسات دائمی قرآن برقرار است که سابقه برخی از آنان بیش از 20 سال است اما در حوزه بانوان جلسات دائمی قرآن نداریم. جلسات قرآنی زیاد است اما جلسات دائمی که در رأس آن‌ها اساتید باشند در حوزه بانوان نداریم. البته اساتید بانوان در سطح شیراز و استان کلاس‌های قرآنی زیادی دارند اما این کلاس‌ها پراکنده و موقتی هستند و ارائه مطلب به افراد قرآنی شاخص سخت است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: اگر بتوانیم برای این اساتید قرآنی بانو که شناخته شده و مورد تأیید هم هستند و در رأس امور قرآنی استان هم قرار دارند، در حوزه‌های مختلف تخصصی قرائت، حفظ و تفسیر قرآن جلساتی به صورت ثابت برنامه‌ریزی کنیم، مطمئناً آن بانوانی که در حوزه تخصصی فعالیت دارند به راحتی می‌توانند در محضر این اساتید ارائه مطلب داشته باشند.

وی تأکید کرد: جامعه قرآنی استان نیاز دارد تا با اساتید ارتباط بگیرند و هم از تخصصشان استفاده کنند و هم در این همنشینی و تعامل از فضایل اخلاقی آن‌ها که برگرفته از قرآن است، بهره‌مند شوند چون تمام هدف برنامه‌های قرآنی همان بحث مکارم اخلاق است که در رفتار خادمان قرآن کریم ورود جدی و واقعی دارد و در این همنشینی‌ها می‌تواند انتقال پیدا کند لذا اگر بستر فراهم شود و جلسات دائمی قرآن راه‌اندازی شوند این تعامل می‌تواند برای جامعه قرآنی هم مؤثر باشد و البته در سطح استان و شیراز در بانوان نیروهای قوی هم داریم.

موسوی گفت: در جلسه اخیر هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس در همین راستا 6 نفر از چهره‌های شاخص قرآنی پیشنهاد شدند و بنا شد تا با این افراد صحبت شود و اگر پذیرفتند با هماهنگی آموزش و پرورش و شهرداری فضاهایی برای این افراد در نظر بگیریم تا جلسات دائمی بانوان به صورت تخصصی را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، بحث حضور و غیاب اعضای هیئت اندیشه‌ورز و پیگیری ساماندهی این هیئت در سطح شهرستان‌های استان، ارائه بانک اطلاعاتی تشکل‌های قرآنی شیراز به اعضای هیئت اندیشه‌ورز و غیره را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha