تمدید مهلت ششمین جشنواره ملی «شهود قدسی»
کد خبر: 4072985
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

تمدید مهلت ششمین جشنواره ملی «شهود قدسی»

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس از تمدید مهلت ششمین جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری نهادهای مختلفی نظیر سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارسمحمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از تمدید مهلت ششمین جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» خبر داد و گفت: به دلیل استقبال از این جشنواره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا پایان مردادماه جاری تمدید شده است.

وی افزود:  معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس با همكاری سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور و سایر دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاهی در سطوح استانی و ملی، تاكنون موفق به برگزاری پنج دوره از جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر- شهود قدسی شده است.

غلام‌پور با یادآوری اینکه این جشنواره در برگزاری دوره های قبلی خود با استقبال خوب دانشجویان كشور روبه‌رو شده است، گفت: در بهار سال جاری پوستر ششمین دوره جشنواره با حضور ریاست جهاددانشگاهی كشور و نیز استاندار استان فارس رونمایی شد و بلافاصله پس از مراسم رونمایی، دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را آغاز کرد و تاكنون در گرایش‌های سه گانه پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی آثاری از دانشجویان سراسر كشور دریافت شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا در تعدادی از دانشگا‌ه‌ها چندین وركشاپ دانشجویی در گرایش‌های سه گانه پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی برگزار شده است و البته پس از تمدید مهلت دریافت آثار نیز برگزاری كارگاه‌های تجسمی تداوم خواهد یافت. علاوه بر تداوم كارگاه‌ها و وركشاپ‌های دانشجویی در تولید آثار تجسمی قرآنی، جلسات نقد آثار تجسمی قرآنی نیز  برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: تمدید زمان پنجمین جشنواره قرآن و هنر را فرصت مناسبی برای دانشجویان علاقه‌مندی دانست كه هنوز آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نكرده‌اند.

به گفته وی، دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش‌ عالی سراسر كشور می‌توانند در سه رشته پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی، آثار خود را به نشانی الكترونیك cul.fr@acecr.ac.ir ارسال كنند.

غلام‌پور با اشاره به موضوعات پیشنهادی این جشنواره نیز گفت: شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عناوین سوره‌ها و اسامی سوگندهای قرآنی برای طراحی لوگوتایپ و نشانه‌های نوشتاری، آیات امر به احسان و كمك به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات امر به معروف و نهی از منكر، آیات مربوط به نماز، قصه‌های قرآنی برای تصویرسازی و آیات مربوط به جهاد، موضوعات هشتگانه این دوره از جشنواره هستند.

وی یادآور شد: موضوعات جشنواره، در قالب بروشورهایی به تفكیك در سایت جهاددانشگاهی استان فارس و نیز سامانه رویتاب، بارگذاری شده تا روند انتخاب موضوع برای علاقه مندان تسهیل شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در پایان گفت: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند جهت دسترسی به بیش از 600 رفرنس موضوعات پیشنهادی قرآنی به نشانی‌های 6895 www.fars.acecr.ac.ir/fa/page/  و ww.roytab.ir/shohoodeghodsi6 مراجعه کرده و در راستای تولیدآثار هنری و قرآنی خود مورد استفاده قرار دهند.

انتهای پیام
captcha