برگزاری آیین نکوداشت روز قلم در شیراز
کد خبر: 4068812
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

برگزاری آیین نکوداشت روز قلم در شیراز

همزمان با فرا رسیدن روز قلم، مراسم نکوداشتی همراه با رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی «ساهر» با حضور جمعی از اهالی قلم در شیراز برگزار شد.

نکوداشت روز قلم، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیین نکوداشت روز قلم و رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی «ساهر» امروز، 14 تیرماه با حضور جمعی از اهالی قلم، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و وحید نمازی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در سالن غزل تالار حافظ برگزار شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل ارشاد فارس در این آیین با ارزشمند شمردن همه پویش‌های فرهنگی و هنری، هنر استراتژیک انقلاب اسلامی را ادبیات و قلم دانست و گفت: اگر موتور پیشران کشور را فرهنگ و هنر بدانیم، موتور پیشران فرهنگ و هنر نیز نویسندگی و کتاب است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی داعیه فرهنگ دارد، افزود: کم‌توجهی مدیران فرهنگی زمینه‌ساز فراموشی تاریخی، پیرامون حوزه قلم است که تاوان آن را آیندگان هم خواهند داد؛ زیرا با نسلی بیگانه از کتاب و اهل رخدادهای «بزن در رو» فضای مجازی روبرو هستیم.

قانعی با بیان اینکه امروز پیچیدگی‌ها فرهنگی ویژه‌ای را می‌بینم، ادامه داد: بسیاری از تصمیم‌هایی که در فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، فرهنگی نیست و نیاز است تا فرهنگ‌وران در رأس قرار گیرند و فرهنگ را راهبری کنند.

وحید نمازی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس هم روز قلم را روز بزرگداشت فرهنگ و هنر دانست و ویژگی برجسته قلم را مانایی آن خواهند و گفت: بزرگی و ارزشمندی قلم را می‌توان این‌گونه دانست که هر تمدنی از قلم برآمده است.

وی با اشاره به اینکه قلم نقطه زاینده فرهنگ، هنر و تمدن است و به رشد و پیشرفت کمک می‌کند، افزود: ژرفای اندیشه و گفتمان از قلم است؛ چرا که بیان قلم از بیان کلام موثرتر است است.

یادآور می‌شود، در پایان این آیین از پوستر نخستین جایزه ادبی «ساهر» کاری از سعید کریمی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha