اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت در فارس
کد خبر: 4068727
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

اعلام برنامه‌های دهه ولایت و امامت در فارس

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس در تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت در این استان از آغاز به‌کار نهمین جشنواره شعر غدیر، اجرای ۱۰ برنامه جشن در حرم شاهچراغ(ع)، برگزاری ۱۱۰ مراسم ازدواج آسان و ... خبر داد.

حجت‌الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس، عصر دیروز، 13 تیرماه در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به در پیش رو بودن عید سعید غدیر و دهه ولایت و امامت گفت: به مناسبت این ایام مطابق روال هر ساله یکسری ویژه برنامه‌های شاد با صبغه مذهبی در سطح استان فارس اجرا خواهد شد.

وی اجرای ویژه برنامه جشن طی 10 شب در ساختمان بنیاد غدیر فارس، ۱۰ شب برنامه جشن در حرم شاهچراغ(ع)، ۱۲ برنامه جشن در ۱۲ منطقه شیراز، اجتماع روز عید غدیر، برگزاری ۱۱۰ مراسم ازدواج آسان، برگزاری مراسم‌های گوناگون و توزیع ٣٠٠ هزار پرس غذا در شهرستان‌ها و ۸ هزار پرس غذا در شیراز را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

احمدی با بیان اینکه همچنین فضاسازی‌های لازم برای عید غدیر تدارک دیده شده است، تصریح کرد: علاوه بر این‌ها دوره تخصصی تربیت مربی غدیر در شیراز نیز برگزار خواهد شد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس با یادآوری اینکه استان برای اطعام سراسری در عید غدیر سرآمد است، افزود: با همکاری بیش از ۴٠٠ مبلّغ و غدیرشناس در فارس این بنیاد فعالیت تبلیغی خود را در طول دهه امامت و ولایت در سراسر استان پوشش خواهد داد.

وی همچنین از آغاز به کار نهمین جشنواره شعر غدیر بعد از عید سعید غدیر خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها یک هزار و 500 مبلغ غدیرشناس یگر تحت پوشش این بنیاد در شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

چرا نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف ترجمه نشده است

حجت‌الاسلام اختری، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان فارس نیز در این مراسم گفت: امام علی(ع) دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و به علت جایگاه ویژه و بر اساس معیار‌هایی که در قرآن آمده است، امام علی دومین شخصیت در جهان است. بیش از ٣٠٠ آیه در قرآن کریم به امام علی(ع) اختصاص پیدا کرده است و همواره تمام آیاتی که در خصوص مؤمنان است در ابتدا منظورش امام علی(ع) است.

وی بیان کرد: براساس آیات قرآن امام علی(ع) جان پیامبر اسلام و خود پیامبر(ص) است و این موضوع تفسیر یا تحلیل نیست بلکه امری واضح در قرآن است؛ البته برخی به علت تعصبات، حاضر نیستند این موضوع را بپذیرند. کسی که در ردیف پیامبر(ص) است از تمام بشر‌ها والاتر است، ولی به لحاظ درجه در پیشگاه خداوند از مقام پیامبر پایین‌تر است.

اختری تأکید کرد: علت عدم دستیابی به شرایط شناختی امیرالمؤمنین(ع) باید در جامعه واکاوی شود از این رو نباید فراموش کنیم امام علی(ع) اولین مظلوم تاریخ است و باید جامعه در مسیری قرار گیرد که شرایط شناخت این بزرگ مرد تاریخ فراهم شود.

عضو هیئت مدیرۀ بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: این پرسش باید در جامعه مطرح شود که چرا تاکنون نهج‌البلاغه به تمام  زبان‌های مختلف دنیا ترجمه نشده است و این کم‌کاری در جامعه وجود داشته و باید مرتفع و زمینه جهانی شدن آن فراهم شود.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در فارس انجام شده است، اما هنوز کم‌کاری‌های متعددی در جامعه وجود دارد و باید در جامعه اسلامی کاری کرد که جشن عید امامت و ولایت جهانی شود.

انتهای پیام
captcha