فداکاری و مجاهدت‌ مدافعان سلامت در تاریخ ثبت می‌شود
کد خبر: 4067754
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۰
وزیر بهداشت:

فداکاری و مجاهدت‌ مدافعان سلامت در تاریخ ثبت می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه فداکاری مدافعان سلامت در تاریخ به ثبت رسیده است، موفقیت حاصل از مهار کرونا در ایران را نتیجه مجاهدت‌های مدافعان سلامت، تلاش‌های دولت و همکاری مردم خواند.

سفر وزیر بهداشت به استان فارس، بهرام عین اللهی به گزارش ایکنا از فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور افتتاح و بازدید از چندین پروژه سلامت سفر یک روزه‌ای را به استان فارس و نقاط مختلف این استان داشت که این سفر از صبح پنج‌شنبه، 9 تیرماه آغاز و تا پایان این روز ادامه داشت.

نخستین برنامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان فارس، بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت «ایزدخواست» بود که این مرکز ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم ایزدخواست را تحت پوشش دارد و با حضور پزشک عمومی و ارائه خدمات دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان، بهداشت عمومی و بهداشت محیط، پذیرای مراجعان است.

عین‌اللهی همچنین در حاشیه این سفر با بیان اینکه طی حدود پنجاه روز گذشته، آمار جان‌باختگان کرونا در فارس ثابت بوده است، از همکاری بسیار خوب مردم استان در طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا قدردانی کرد.

وی مردم این استان را مردمی غیور و شهیدپرور خواند که در بحران کرونا نیز همکاری بسیار خوبی با مجموعه سلامت داشتند و ادامه داد: تاکنون آمار واکسیناسیون دُز نخست در فارس بیش از ۹۳ درصد، دُز دوم حدود ۸۷ درصد و دُز سوم نیز بیش از ۴۹ درصد بوده است که دستاورد این مشارکت پیشگیری از شیوع کرونا در استان و کاهش پیامدهای ناشی از این بیماری در فارس بوده است.

عین‌اللهی همچنین همکاری مردم در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز در کاهش خطرات کرونا در استان، تأثیرگذار خواند و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش مدافعان سلامت و همکاری مردم استان، بتوانیم شاهد ارتقای سلامت در فارس باشیم.

ایران قوی‌ترین نظام سلامت را در منطقه دارد

وزیر بهداشت همچنین در آیین بهره‌برداری از فاز دوم مرکز قلب بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) آباده، بهره‌برداری از این مرکز با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها را مایه افتخار و سربلندی و گامی در جهت محرومیت‌زدایی دانست.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز برای جلوگیری از پیشرفت کشور وجود داشته، ایران را دارای قوی‌ترین نظام سلامت منطقه کرده است، گفت: این موفقیت حاصل ایستادگی مردم و همچنین تلاش شبانه‌روزی دانشمندان و جوانان مؤمن و انقلابی و مبتکر این مرز و بوم است.

عین‌اللهی با اشاره به سفر اخیر خود به اجلاس جهانی ژنو افزود: در این اجلاس مسئولان سلامت دیگر کشورها به توانمندی ایران در حوزه بهداشت و درمان منطقه اذعان داشتند که مایه مباهات است و این در حالی است که قبل از انقلاب، بخشی از پزشکان ما از کشورهای هند و پاکستان تأمین می‌شد و پیشرفت قابل توجهی در زمینه پزشکی کشور وجود نداشت. در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی مردم برای معالجه و درمان به دیگر کشورها مراجعه می‌کردند، اما امروز به حدی از توانمندی در حوزه سلامت دست یافته‌ایم که بسیاری از بیماران کشورهای منطقه برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

وزیر بهداشت در ادامه به دوران بحرانی کرونا و تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه به ویژه در حوزه تجهیزات و دارو، از کشورهای موفق در کنترل بیماری کووید ۱۹ بود و اکنون در حالی که شاهد آمار بالای مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا هستیم اما این آمار در ایران به تک رقمی و صفر گراییده است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه فداکاری و مجاهدت مدافعان سلامت در تاریخ به ثبت رسیده است، موفقیت حاصل از مهار کرونا در ایران را نتیجه مجاهدت‌های مدافعان سلامت، تلاش‌های دولت و همکاری مردم خواند.

مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش می‌شود مسئولان به صورت مستقیم در میان مردم حضور یافته و از دغدغه‌های آنان آگاهی یابند، افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت، محرومیت‌زدایی است تا سلامت مردم در همه نقاط کشور تامین شود و در همین زمینه، برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین شده و به صورت روزانه در سطح کشور در حال اجرا است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نهضت خیرین در کشور ممتاز است، از مشارکت خیرین در پروژه مرکز قلب و بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) آباده قدردانی کرد و خیرین سلامت را انسان‌های فداکاری دانست که برای سلامت مردم از دارایی خود می‌گذرند، در مناطق محروم گره‌های فراوانی را می‌گشایند و از افتخارات فرهنگی کشور به شمار می‌آیند.

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به استان فارس، از مرکز خدمات جامع سلامت شهر سورمق بازدید کرد. در مرکز خدمات جامع سلامت سورمق با حضور پزشک عمومی و دیگر کارشناسان سلامت، خدماتی نظیر دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان، بهداشت عمومی و بهداشت محیط ارائه می‌شود.

عین‌اللهی همچنین با حضور در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس این بیمارستان، دستگاه ماموگرافی دیجیتال و ویدئوآندوسکوپ کلینیک تخصصی حضرت امام جعفر صادق(ع) را افتتاح کرد.

دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بخش رادیولوژی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اقلید از خدمات جدید این بیمارستان است که با اعتباری به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد. مبلغ یک میلیارد تومان از خرید این دستگاه، از سوی امیرحسین مصطفوی نیکوکار عرصه سلامت تأمین شده است، همچنین برای راه‌اندازی و نصب سی تی اسکن، یک دستگاه UPS به مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان از سوی شرکت فولاد اقلید اهدا شده است. با راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اقلید، نیاز بیماران این شهر در زمینه مراجعه به شهرستان‌های همجوار برای انجام سی تی اسکن برطرف می‌شود.

دیگر خدمت جدیدی که امروز به مجموعه سلامت شهرستان اقلید افزوده شد، دستگاه ماموگرافی دیجیتال بود که با مبلغ یک میلیارد تومان در کلینیک تخصصی حضرت امام جعفر صادق(ع) به مرحله بهره‌برداری رسید و مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان آن از سوی یکی از نیکوکاران عرصه سلامت تأمین شده است.

همچنین با حضور وزیر بهداشت، دستگاه ویدئو آندوسکوپ کلینیک تخصصی حضرت امام جعفر صادق(ع) در اقلید، با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. بیمارستان ۱۰۷ تخت خوابی حضرت ولیعصر(عج) اقلید با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع و در دو طبقه از سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسیده است. علاوه بر ساختمان اصلی این بیمارستان، ساختمان دیالیز و بیماری‌های خاص با ۶۰۰ متر مربع زیربنا و کلینیک تخصصی حضرت امام جعفر صادق(ع) با ۷۵۹ مترمربع زیربنا دیگر بخش‌های این مجموعه درمانی را تشکیل می‌دهند.

ایستادگی مدافعان سلامت ستودنی است

وزیر بهداشت در شامگاه پنج‌شنبه، 9 تیرماه نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، به زیارت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) رفت و بعد از آن از بیمارستان نمازی شیراز بازدید کرد. وی در این بازدید در بخش اورژانس بیمارستان نمازی شیراز به عنوان یکی از پرمراجعه‌ترین بخش‌های اورژانس بیمارستانی کشور حضور یافته و در گفت‌وگو با بیماران و همراهان آنان، میزان رضایتمندی از خدمات را جویا شد.

دیدار با خانواده شهید مریم رحیمی، از شهدای مدافع سلامت فارس نیز از دیگر برنامه‌های شامگاهی وزیر بهداشت به شیراز بود. وی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مدافعان سلامت کشور که در بحران کرونا قهرمانانه درخشیدند، کاهش شیوع این بیماری در کشور را ثمره مجاهدت مدافعان سلامت و به ویژه شهدای این عرصه خواند که به بهای جان، در سنگر سلامت ایستادگی کردند.

شهید «مریم رحیمی» همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و همه گیری آن، همراه با کادر درمان و در بیمارستان شهید رجایی مشغول به خدمت بود و در آبان ۱۳۹۹ به بیماری کووید۱۹ مبتلا شد. این بانوی شهید در مسیر خدمت به همنوع، جان عزیز خود را تقدیم پیشگاه رب العالمین کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha