اثرگذاری فعالیت‌های تربیتی نیازمند همکاری دستگاه‌هاست
کد خبر: 4066813
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

اثرگذاری فعالیت‌های تربیتی نیازمند همکاری دستگاه‌هاست

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انسانی که محور توسعه است برای کشور و شهرش ارزش‌آفرینی می‌کند، گفت: به دنبال این هستیم که کار تربیتی اثربخش باشد که این ماموریت جز همکاری با دیگر دستگاه‌ها محقق نمی‌شود.

حمید طریفی حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، حمید طریفی حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عصر امروز، 5 تیرماه در صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان ماموریت و هدف مشترک آموزش و پرورش و شورای شهر گفت: آموزش و پرورش محور توسعه و مولد نیروی انسانی است؛ این دستگاه انسانی را تربیت می‌کند که می‌خواهد محور توسعه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه انسانی که محور توسعه است برای کشور و شهرش ارزش‌آفرینی می‌کند، افزود: توسعه علاوه بر ابعاد عمرانی و فیزیکی یک وجه انسانی دارد و ما و شما ماموریت مشترک داریم چراکه آموزش و پرورش هم هدف و هم وسیله توسعه است.

طریفی با تصریح اینکه در شهر فقط پروژه عمرانی ساخته نمی‌شود بلکه شورای شهر به دنبال توسعه متوازن است، گفت: انسانی که درست تربیت نشده باشد حتی اگر شهری با زیرساخت‌های خوبی باشد باز شهر موفقی نیست و ما به دنبال این هستیم که کار تربیتی اثربخش باشد که این ماموریت جز همکاری با دیگر دستگاه‌ها محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده یک سیستم جمعی در آموزش و پرورش ایجاد شود، بیان کرد: شورای شهر را به عنوان یک مرجع شهری می‌خواهیم در کنار خودمان داشته باشیم؛ تعادلی بین شورای شهر و شورای آموزش و پرورش ایجاد شود و این نخستین انتظار ماست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تصریح اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به عنوان یک گروه مهم و اثرگذار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: ۱۰ درصد از جامعه را معلولان هستند اما امکان حضور آن‌ها در جامعه فراهم نشده است، دانش‌آموزان استثنایی نیز بخشی از این جامعه هستند که در مدارس خاص تحصیل می‌کنند اما باید جامعه با نیازهای این دانش‌آموزان هماهنگ شوند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی و تردد و تحرک این افراد را از مدیریت شهری و شورای شهر مطالبه داریم، بیان کرد: قوانین خوبی در این زمینه در سطح ملی داریم اما اینکه این قوانین اجرا شود مهم‌ترین نقطه در سطح شهر است، مدارس باید محور تحول بنیادین باشند و در تعامل با دیگر بخش‌‌ها امورات خود را جلو ببرند.

طریفی حسینی با تأکید بر اینکه برش کودکان و دانش‌آموزان استثنایی در مصوبات شورای شهر شیراز درباره مناسب‌سازی معابر دیده شود، افزود: ۲۰ درصد از دانش‌آموزان استثتایی جذب مدارس نمی‌شود چون پراکندگی مدارس زیاد است و خانواده‌ها امکان حمل و نقل دانش‌آموزان را ندارند.

وی با بیان اینکه مدرسه برای دانش‌آموزان معلول منشا حیات اجتماعی است و باید شهر را برای پذیرش این دانش‌آموزان آماده کرد، گفت: استفاده از فضای ورزشی و تربیتی از دیگر درخواست‌های ما از شورای شهر است همچنین حمایت از جشنواره‌ها و کارهای تربیتی که برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از دیگر انتظارات است.

انتهای پیام
captcha