تلاش جهادی برای رشد دانش‌بنیان‌های ایده‌پرداز داشته باشیم
کد خبر: 4061630
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

تلاش جهادی برای رشد دانش‌بنیان‌های ایده‌پرداز داشته باشیم

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان در کشور و فارس داریم، گفت: همه باید برای مهیا شدن فضای حضور و رشد دانش‌بنیان‌های ایده‌پرداز و توانمند تلاشی جهادی داشته باشیم.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 12 خردادماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ و تلکام شیراز با یادآوری نامگذاری سال به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان در کشور و فارس داریم و همه باید برای مهیا شدن فضای حضور و رشد دانش‌بنیان‌های ایده‌پرداز و توانمند تلاشی جهادی داشته باشیم.

وی گفت: امروز قطعاً در کشور و استان فارس، ظرفیت‌ها و موسسه و شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌پرداز توانمندی فعال هستند، از طرفی نمایشگاه‌ها نیز فرصتی برای معرفی و عرضه توانمندی‌ها و محصولات و ایجاد ارتباط موثر بین حلقه‌های مختلف فعالیت در این حوزه محسوب می‌شود، بنابراین باید شاهد پویایی بیشتر باشیم.

بابایی با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه برای همه کسانی که ظرفیت و توانمندی‌های فارس و کشور در حوزه دانش بنیانی را باور داشته و می‌شناسند، راضی‌کننده نبود، گفت: اکنون بعد از ۲ سال که شیوع کرونا، همه فعالیت‌های حضوری و نمایشگاهی را محدود و متوقف کرده بود، بر فعالیت‌ها تاثیرگذار است اما به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان نمایشگاه‌های مختلف به ویژه در حوزه دانش‌بنیان، باید نسبت به اطلاع‌رسانی و تبلیغات موثر بیش از پیش اهمیت قائل شوند.

وی با تصریح اینکه خلأ برخی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در فارس و کشور، در نمایشگاه الکامپ و تلکام شیراز حس می‌شد، ضمن بیان مسائل تاثیرگذار بر این موضوع و ضرورت ایجاد تسهیلاتی برای حضور موثر و گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های نمایشگاهی، ابراز امیدواری کرد: در آینده با برنامه‌ریزی مطلوب‌تر و بسترسازی مناسب‌تر، شاهد برپایی نمایشگاه‌های پربار و اثرگذارتری باشیم.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس با اشاره به اهمیت توجه به عملیاتی شدن شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، یکی از مسیرهای توسعه و ترویج نگاه دانش بنیان و فراهم شدن بستر تاثیرگذاری این فعالیت‌ها بر توسعه کشور را برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها و حضور شرکت‌های دانش بنیان و معرفی آن‌ها دانست.

وی تصریح کرد: اکنون عصر ارتباطات و آی تی و شعار امسال هم موضوع با اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان است این می‌طلبد که از ظرفیت‌های موجود، حداکثر بهره را ببریم. در این مسیر، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و پیشرو در فعالیت‌های فناورانه و حرکت در مرزهای دانش، همواره تلاش کرده که بتواند براساس نیاز روز و در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی، تلاش و عمل کند.

بابایی همچنین با اشاره به حضور جهاددانشگاهی فارس در این نمایشگاه، گفت: جهاددانشگاهی در سه حوزه آموزش، پژوهش و پارک فناوری‌های نرم در این نمایشگاه شرکت کرد که خوشبختانه استقبال خوبی هم از فعالیت‌ها، ایده‌ها و محصولات عرضه و معرفی شده را شاهد بودیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه پارک فناوری‌های نرم این نهاد، در زمینه تولید محتوا، ساخت نرم افزار و اپ‌های مختلف فعال بوده و در این نمایشگاه نیز محصولاتی را عرضه کرد، حضور بخش پژوهشی و فناوری‌های سلامت محور جهاددانشگاهی را هم در این نمایشگاه یادآور شد.

وی با تصریح اینکه یکی از محصولات تولیدی  دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در این نمایشگاه، نگاه‌هایی را به خود جلب کرد، گفت: دستگاه جدیدی برای فعالیت‌های حوزه کشاورزی تولید شده بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به حضور موثر حوزه معاونت آموزشی این نهاد نیز گفت: جهاددانشگاهی از پیشگامان آموزش‌های کوتاه مدت و مهارتی در کشور محسوب می‌شود.

بابایی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده و با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای موجود، بسترهای لازم برای حضور فعالانه و اثرگذار همه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، ایده‌پرداز و خلاق، در این چنین نمایشگاه‌هایی فراهم شده و شاهد رونق هرچه بیشتر چنین فعالیت‌های در کشور و هموار شدن مسیر رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف باشیم.

انتهای پیام
captcha