«ایت» پاسخی به یک دغدغه فرهنگی
کد خبر: 4065301
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

«ایت» پاسخی به یک دغدغه فرهنگی

رئیس جهاددانشگاهی فارس ضمن معرفی کتاب زبان «ایت» که توسط جهاددانشگاهی کشور طراحی شده است، به تشریح ویژگی‌های این کتاب پرداخت.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 29 خرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز حضور در کلاس‌های مختلف آموزشی به ویژه زبان خارجی، رواج زیادی پیدا کرده و بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را در سنین کودکی و نوجوانی در این کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام ماجرا به یادگیری زبان ختم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که زبان و فرهنگ با هم پیوند دارند، انتقال و یادگیری زبان نیز به انتقال فرهنگ کمک می‌کند.

بابایی ضمن یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی براین مهم تاکید فرمودند، گفت: نیروهای با انگیزه جهاددانشگاهی در پاسخ به این دغدغه، کتابی تحت عنوان «ایت» را طراحی کرده‌اند که نه تنها آسیب فرهنگی کتب قبلی را ندارد و مروج سبک زندگی غربی هم نیست، بلکه روایت متعادل از غرب دارد و جلوه حقانیت اسلام و نگاه مسلمانی را معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولان این پروژه داشتن سلامت اخلاقی و نگاه واقع گرایانه به شرق و غرب را از مهمترین ویژگی‌های این کتاب معرفی کرده‌اند، گفت: به برکت نام امام هشتم، نام کتاب «ایت» گذاشته است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: در این کتاب زمینه تالیف کتب بومی زبان انگلیسی به عنوان یک نیاز فوری فراهم شده است.

بابایی همچنین آمادگی این مجموعه برای در اختیار گذاشتن این کتاب‌ها به وزارت علوم و آموزش و پرورش و همه کانون‌های زبان تحت پوشش ادارت کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به فراگیر شدن سرود سلام فرمانده در کشور، گفت: مدت‌ها بود که در جریان فرهنگی کشور زمانی که نوجوانان و کودکان ما آهنگ‌های مبتذل خوانندگان غربی را زمزمه و همخوانی می‌کردند، همه تأسف می‌خوردند و انگار راه مقابله با آن را بلد نبودند؛ چون مابه‌ازایی تولید نشده بود تا بتواند بر زبان این نسل بیفتد و مفاهیم و معارف انقلابی و دینی داشته باشد. 

رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: «سلام فرمانده» باعث شد تا برنامه‌ریزی‌هایی را که برای نسل دهه هشتادی و دهه نودی توسط غرب انجام شده بود، به انزوا ببرد و واکنش‌ها و استقبال از این سرود به حدی بود که رسانه‌های ضدانقلاب را گیج کرد.


بابایی ادامه داد: فراگیری آن در بین اقشار مختلف نشان داد که توانسته‌ایم ذائقه نوجوان و جوانانمان را تشخیص بدهیم که خوشبختانه باز خورد مثبت آن هم رخ داده و موجب حساسیت زیاد دشمن شده است.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس تاکید کرد: اگر تولید محتواها در حوزه‌های مختلف با اقناع‌سازی و همین ادبیات تسری پیدا کند، قطعا شاهد اثرگذاری بیشتری خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha