حرم شاهچراغ(ع) وابسته به هیچ مجموعه‌ای نیست
کد خبر: 4059977
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

حرم شاهچراغ(ع) وابسته به هیچ مجموعه‌ای نیست

در بخشی از بیانیه آستان مقدس شاهچراغ(ع) در پاسخ به مطالب خلاف واقع در مورد بودجه و پرداخت حقوق پرسنل بر این نکته شده است که این آستان به لحاظ بودجه و پرداخت حقوق و مزایا وابسته به شهرداری و یا هیچ مجموعه‌ای نیست و به صورت کاملاً مستقل عمل می‌کند.

حرم شاهچراغ(ع) به گزارش ایکنا از فارس، در پی انتشار مطلبی در خصوص بودجه و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل آستان مقدس شاهچراغ(ع)، این حرم مطهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

باسمه تعالی

وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ  إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا (آیه ۳۶ سوره اسراء)

و چیزی را که بدان علم نداری دنبال نکن، همانا گوش و چشم و دل از همه آن‌ها بازخواست خواهد شد.

مردم شهیدپرور و انقلابی شیراز

سلام علیکم

در روزهای اخیر، مطلبی تحت عنوان دریافت حقوق پرسنل آستان مقدس احمدی و محمدی علیهماالسلام از شهرداری در فضای مجازی منتشر گردیده که در راستای تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند: آستان مقدس به لحاظ بودجه و پرداخت حقوق و مزایا وابسته به شهرداری و یا هیچ مجموعه‌ای نمی‌باشد و به صورت کاملاً مستقل عمل می‌نماید.

خدام رسمی و چند هزار خادم افتخاری حرم مطهر، با فعالیت شبانه‌روزی به خدمت‌گزاری محبان اهل بیت علیهم‌السلام در این بارگاه ملکوتی مشغولند و همواره در راستای ارائه خدمت به زائرین و مجاورین ذریّه پاک نبوی کوشیده‌اند.

حرم مطهر بزرگترین فضای تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی و مذهبی جنوب کشور محسوب می‌گردد که هر سال به طور میانگین ۱۲ میلیون زائر از مواهب معنوی آن بهره‎‌مند می‌شوند و با در نظر گرفتن این نکته که ارائه خدمات در فضاهای عمومی شهر، منطبق بر قوانین مربوطه بر عهده شهرداری‌هاست، آنچه با شهردار محترم و مجموعه شورای شهر شیراز از سوی آستان مقدس در راستای ایجاد بستری مناسب و معنوی و توام با آرامش جهت استفاده هر چه بهتر زائرین و مجاورین از فضای ملکوتی آستان مقدس مطرح گردیده، صرفا ارائه خدمات عمومی جهت زیباسازی فضای سبز حرم مطهر، نظافت صحن‌ها و سایر امور خدماتی آستان مقدس بوده است که همگی کاربری عمومی دارند.

پر واضح است این موضوع با وظیفه ذاتی شهرداری نیز به لحاظ قانونی و شرعی منافاتی ندارد و بنا بر همین دلیل در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به زوار سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در ایران اسلامی اهتمام لازم صورت پذیرفته است.

لذا با توجه به توضیحات فوق و با عنایت به درخواست‌های مکرر ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام، آستان مقدس پیگیری شایعه مذکور از طریق مراجع قضایی را وظیفه خود دانسته و با عوامل انتشار این اکاذیب برخورد قانونی خواهد نمود.

انتهای پیام
captcha