جهاددانشگاهی زمینه فعالیت را برای جوانان فراهم کرده است
کد خبر: 4058974
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

جهاددانشگاهی زمینه فعالیت را برای جوانان فراهم کرده است

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با استفاده از ظرفیت‌های خود توانسته زمینه فعالیت را برای جوانان فراهم کند.

مظاهر بابایی

به گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین ورزش و جوانان فارس که در جهاددانشگاهی استان برگزار شد، بیان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی در سال ۵۹ به دستور معمار کبیر انقلاب تأسیس و با رویکرد توسعه فرهنگ اسلامی ـ انقلابی شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: طی چهار دهه از تأسیس تاکنون، جهاددانشگاهی توانسته به عنوان یک نهاد پیشرو فعالیت‌های مطلوبی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، فناوری، آموزش و ارائه الگوهای جدید برای رفع نیازهای جامعه از خود به نمایش بگذارد که به تبع آن در استان فارس نیز دستاورهای خوبی داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی در سال ١٤٠٠ را مصداق این مدعا عنوان کرد.

بابایی وجود سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا و برگزاری جشنواره شهود قدوسی که ششمین پوستر این جشنواره اخیراً رونمایی شد را از دستاوردهای مهم حوزه فرهنگ در این مجموعه ذکر کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجوز نشریه تخصصی بازار کار نیز با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در هفته گذشته اخذ شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه به کارکرد ویژه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: نخستین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی در سال ۹۷ در تهران احداث و مجوز راه‌اندازی شعبه این پارک در شیراز نیز اخذ شد و در حال حاضر این پارک‌ بستر مناسبی برای افراد دارای ایده و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد در جامعه ایجاد کرده است.

بابایی خاطرنشان کرد: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی تنها پارک تخصصی و ملی کشور است که با رویکرد صنایع خلاق و فرهنگی در ١٢ محور فعالیت، ورود کرده است.

بنا به گفته بابایی از آنجا که هیچ محدودیت سنی برای پذیرش در این پارک وجود ندارد و از افراد اخلاق و نوآور استقبال می‌شود؛ لذا سمن‌های مردم نهاد خلاق و نوآور هم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اضافه کرد: گروه ژنتیک، علوم رفتاری و نانو نیز در حوزه پژوهشی جهاددانشگاهی فعالیت می‌کنند که مراکز خدمات تخصصی مانند مرکز روانشناسی، مشاوره ژنتیک، آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز ارزیابی و تاثیر، مرکز فناوری سلامت و یک درمانگاه تخصصی نیز ذیل این مجموعه‌ها راه‌اندازی شده‌اند.

بابایی همچنین وجود مرکز ارزیابی تاثیر جهاددانشگاهی را یکی از بسترهای شاخص برای کمک به سازمان‌ها در بحث مدیریت هزینه ذکر و خاطرنشان کرد: در این مرکز قبل از هر هزینه‌ای، نواقص و نقاط قوت پروژه‌ها پیش از اجرا بررسی می‌شود و تصمیم گیری را برای مدیران مافوق راحتتر می‌کند؛ این مرکز تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌هایی که در جهاددانشگاهی بیش از دیگر حوزه‌ها شناخته شده، بخش آموزشی است که از سال ٩٩ به معاونت آموزش و کارآفرینی تغییر نام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه آموزش عالی و کوتاه مدت با تاسیس ۱۴ مرکز در سطح فارس و تحت پوشش قرار گرفتن به طور میانگین ۲۵ هزار نفر در سال، فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

بابایی ضمن یادآوری این که جهاددانشگاهی با بالاترین کیفیت دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند، گفت: با یکسری مشکلات در بخش آموزش به ویژه رشته‌های زیر مجموعه دوره‌های پزشکی مواجه بودیم که مجوز آن را سال گذشته از مرکز ملی مهارت پزشکی گرفتیم و خوشبختانه فعال است.

وی اظهار کرد: آموزش مشاغل خانگی نیز از جمله مسائلی است که طی سالهای اخیر توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه همکاری‌هایی مشترکی با ورزش و جوانان فارس انجام شده که اجرای طرح سرباز مهارت و طرح منش از جمله آنهاست، گفت: اگرچه اتفاق خوبی است اما هنوز برای افزایش کیفیت کار باید فعالیت‌های بیشتری کرد.

بابایی همچنین با بیان اینکه کانون ارزیابی و شایستگی مدیران توسط جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده که قراردادهای خوبی هم در سطح استان داشته‌ایم ومورد استقبال قرار گرفته است، گفت: این مرکز در جذب مدیران توانمند و شایسته کمک شایانی به سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌کند. جهاددانشگاهی تنها مجموعه‌ای است که کتاب‌ زبان ۸ برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی را طراحی کرده و همه استانداردها را در آن مدنظر قرار داده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در بخش دیگری از سخنان خود وجود ١٧١ سمن را ظرفیت خوبی برای دانش بنیانی کردن نگاه آنها ذکر کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه‌ها کمتر بر آموزش ایجاد ثروت دانش بنیان به دانشجویان تمرکز داشته‌اند.به نظر می‌رسد امسال یکی از ماموریت‌های که وزارت ورزش و جوانان که می‌تواند انجام دهد، آشنایی جوانان با این حوزه‌هاست.

بابایی همچنین آمادگی جهادانشگاهی برای تدوین برنامه‌های کلان ویژه جوانان در حوزه فرهنگی را اعلام کرد و افزود: اشتغال جوانان قابل برنامه ریزی است و با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی و بحث پارک فناوری‌های نرم می‌توان زیرساخت‌ها را تامین کرد.

وی با بیان اینکه بانوان فارس در حوزه ورزش دستاوردهای خوبی داشته‌اند اما کمتر بر روی آن مانور داده شده است، آمادگی معرفی این دستاوردها توسط سه خبرگزاری متعلق به جهاددانشگاهی را اعلام کرد و گفت: این مهم موجب افزایش مشارکت بانوان در ورزش و استفاده بیشتر از ظرفیت آنها می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس به تخصصی کردن رشته‌های ورزشی هم اشاره و بر ایجاد رشته‌های تخصصی در این حوزه به صورت مقطع دار و دوره‌های مهارتی تأکید کرد.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با استفاده از ظرفیت‌های خود توانسته زمینه فعالیت را برای جوانان فراهم کند.

انتهای پیام
captcha