اولویت توانمندسازی زندانیان و هدایت به سمت بازار کار در فارس
کد خبر: 4055787
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

اولویت توانمندسازی زندانیان و هدایت به سمت بازار کار در فارس

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه بیش از 60 درصد زندانیان به دلیل مشکلات اقتصادی گرفتار شده‌اند، اولویت این سازمان را پس از کسب مهارت‌آموزی، توانمندسازی زندانیان و هدایت آنان به سمت بازار کار و تولید اعلام کرد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 19 اردیبهشت در دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان گفت: جامعه هدف ما، شهری در قلب شهر بزرگ شیراز در مرکز استان و شهرستان‌ها قرار دارند و بالغ بر 60 درصد این افراد به خاطر مشکلات اقتصادی و فقر گرفتار جرم شده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد نیازمند حمایت در زندان‌ها به کمک همه ما نیاز دارند، افزود: اگر بخواهیم اصولی برنامه‌ریزی کنیم می‌توان اولویت‌های ستاد را بر اساس ضرورت‌ها به سمت زندان‌ها نیز هدایت کرد.

ابراهیمی اضافه کرد: بحث حرفه‌آموزی در زندان‌ها یکی از ضرورت‌هایی است که مورد توجه مسئولان سازمانی است و به دلیل اهمیت موضوع، 53 رشته حرفه‌آموزی در سطح زندان‌های استان برای آموزش زندانیان درنظر گرفته شده است و باید به گونه‎ای برنامه‌ریزی کنیم که آموزش‌ها هدفمند و بر اساس نیاز بازار باشند.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: هدف و اولویت اصلی ما، پس از کسب مهارت‌آموزی، توانمندسازی افراد و هدایت آنان به سمت بازار کار و تولید است؛ اگر بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال این افراد را فراهم کنیم معیشت خانواده‌ها تأمین و امنیت بیشتر در جامعه حاکم و گرایش به جرم کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خانواده زندانیان در شرایط اقتصادی کنونی بسیار مستاصل هستند، انتظار داریم که در زمینه تامین بسته‌های معیشتی و کمک‌های مالی ستاد اجرایی بیش از پیش همکاری لازم را با ما داشته باشد که بتوانیم این خانواده‌ها رو به لحاظ معیشتی تامین کنیم.

انتهای پیام
captcha