مرحوم طالب‌زاده هنر انقلاب را به خارج از مرزها رساند
کد خبر: 4055361
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

مرحوم طالب‌زاده هنر انقلاب را به خارج از مرزها رساند

معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور مرحوم طالب‌زاده علمداری در عرصه هنر انقلاب اسلامی توصیف کرد که هنر انقلاب را به خارج از مرزها رساند.

مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، مراسم بزرگداشت و هفتمین روز عروج پرچمدار جبهه مقاومت مرحوم  نادر طالب‌زاده، هنرمند شاخص انقلابی کشورمان شب گذشته، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ره آوین در شیراز برگزار شد.

مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور در این مراسم با بیان اینکه باید در این موضوع که مرحوم طالب‌زاده چه کرد که محبوب قلوب بود تأمل کنیم، گفت: در تاریخ انقلاب بین اهالی هنر به یاد نداریم برای شخصی این حجم از مجالس بزرگداشت در شهرهای مختلف گرفته شود.

وی تصریح کرد: قطعاً خداوند محبت ایشان را در قلوب گذاشت اما اینکه رفتار ایشان چه بوده که این حب در دل مؤمنان گذاشته شده قابل بحث است.

معلمی بیان کرد: طالب‌زاده به عنوان یک علمدار در عرصه هنر ذخیره‌ای برای همه مردم بوده است، بیان کرد: رزم ایشان، رزم امیدوارانه‌ای بود و دامنه و گستره انقلاب را وسیع می‌دید و ما را همراه خود می‌کشاند و این به نظر بزرگترین ویژگی ایشان است.

معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: این علمدار بزرگ هنر انقلاب، انقلاب و هنر انقلاب را از مرزها خارج و بزرگ کرد.

وی همچنین گفت: ایشان در ۱۶ سالگی به انگلیس و آمریکا می‌رود و با ندای امام خمینی(ره) به ایران بر می‌گردد و روزنامه تهران تایمز را تأسیس می‌کند و از همان ابتدا دغدغه انقلاب جهانی و بین‌المللی داشته است.

معلمی ادامه داد: مرحوم طالب‌زاده با شروع جنگ علی‌رغم اینکه هنرمند بود به جنگ می‌رود و به عنوان یک رزمنده عمل می‌کند و بعد از جنگ برمی‌گردد و با مصادره شدن زمین‌های پدر و مادر خود مواجه می‌شود، هر فرد دیگری با چنین صحنه‌ای مواجه می‌شد، می‌برید اما اولین واکنشی که ایشان دارد این است که به بوسنی می‌رود و برای مردم مسلمان بوسنی فیلم می‌سازد و همچنان پای انقلاب می‌ماند.

انتهای پیام
captcha