صدای مردم به مسئولان نمی‌رسد
کد خبر: 4054250
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

صدای مردم به مسئولان نمی‌رسد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه قرار بود مردم، ولی نعمت مسئولان باشند اما امروز، مردم بی تریبون صدایشان به مسئولان نمی‌رسد، گفت: آنچه در فضای رسانه‌ای می‌بینیم، محتوای تریبون‌های یک‌طرفه مسئولان است؛ خبری از انعکاس صدای مردم نه به گوش می‌رسد و نه قابل مشاهده است.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر امروز، 11 اردیبهشت در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: شیراز از سه آلودگی هوا، صوت و نور رنج می‌برد؛ این سه آلودگی نشان از غفلت دو طرفه آلوده‌کنندگان و متولیان نظارتی دارد.

وی افزود: اگرچه با آلودگی آب و خاک نیز مواجه هستیم، جلودار هوای پاک و فضای سبز شهر، شهرداری است. لازم است محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی هم به وظایف ذاتی خود عمل کنند، ناهنجاری آلودگی صوتی از مغازه‌ها و خودروها، گوش آزار شده، تا جایی پیش رفته‌اند که جواب سلام را با بوق زدن می‌دهند، یکدیگر را با بوق خبر می‌دهند که آمده‌اند. بوق کامیون را روی پراید وصل کرده، بوق اتوبوس را روی هاچبک و بوق گاوی را روی پیکان با ماره‌های بلند. در بعضی از خیابان‌های منتهی به میدان فرودگاه سابق، صدای بوم بوم نصابان دستگاه‌های صوتی، مردم آزار شده است. نورپردازی و نورافشانی‌های غیر کارشناسی، شب و روز، خواب و بیداری مردم را با اخلال همراه ساخته، باید فکری کرد.

هاجری تصریح کرد: با توجه به کاهش بحران کرونا ویروس، لازم است تمامی متولیان فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای و... همدل و همراه با طرحی نو و روح نواز، وارد صحنه شده و با برنامه‌های اثرگذار و بدون آفت، روح و روان‌های آسیب‌دیده از زخم‌های دوران کرونا را ترمیم، بازسازی و با شادی و نشاط به‌روزرسانی کنند تا زندگی به بهترین وجه و با شور و نشاط استمرار یابد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: متأسفانه در دوران کرونا، به بهانه فاصله‌گذاری اجتماعی قیمت بلیط سینما را دو برابر کردند تا صندلی کنار را خالی گذاشته و نحوه نشستن یک نفر در میان باشد. مشاهده شد که بلیط سینما از 15 هزار تومان به 30 هزار تومان رسید. پس از فروکش کردن آمار کرونا، فاصله‌گذاری در سینما حذف شد اما نه تنها قیمت به قبل کاهش نیافت، بلکه طی روزهای گذشته مشاهده شده برخی سینماها با افزایش پنجاه درصدی قیمت بلیط، آن را به 45 هزار تومان رسانده‌اند. مسئولان حوزه‌های فرهنگی و هنری اینگونه میخواهند مردم را به سمت سینما تشویق کنند؟

وی همچنین گفت: قرار بود مردم، ولی نعمت مسئولان باشند اما امروز، مردم بی تریبون صدایشان به مسئولان نمی‌رسد؛ آنچه در فضای رسانه‌ای می‌بینیم، محتوای تریبون‌های یک‌طرفه مسئولان است؛ خبری از انعکاس صدای مردم نه به گوش می‌رسد و نه قابل مشاهده است.

هاجری با بیان اینکه انعکاس میزهای خدمت در مساجد و محلات کلاً به افاضات مسئولان اختصاص داشته، مردم را فقط در سطح وحد زینت المجالس، انعکاس می‌دهند، از خبرنگاران درخواست کرد تا با خوی حریت و آزادگی، تریبون کسانی شوند که تریبون ندارند. صدای کسانی شوند که فریادشان به جایی نمی‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: انعکاس یک طرفه شهر گل و بلبلی، عامل می‌شود مسئولان در اصلاح امور و آفت‌زدایی از ناتوانی و ناکارآمدی و غیرکاربردی عملکردها، گامی برندارند که به ضرر شهر است.

وی در ادامه سخنان خود چند ساختمان بزرگ در شیراز به سبک و سیاق پلاسکوی قدیمی تهران وجود دارد، افزود: لازم است ستادهای بحران و آتش نشانی، به منظور پیشگیری از بروز چنین حوادث تلخی، ورود کرده و به صورت همه جانبه این ساختمان‌ها را بررسی و ایمن‌سازی کنند. آدرس این ساختمان‌ها را به صورت جداگانه به اطلاع متولیّان امر می‌رسانم تا منجر به تشویش اذهان عمومی نشود. به هر حال دستگاه‌های نظارتی لازم است به منظور پیشگیری، وارد عمل شوند. یادمان باشد پیشگیری، مهم‌تر از رسیدگی و دست گیری، از مچ‌گیری برتر است.

هاجری با بیان اینکه مردم به شورا و شهرداری به عنوان مدیریت شهری امیدوارانه رأی دادند. همچنان امیدوارانه خواستار استمرار خدمات و عمران وآبادی همه جانبه بوده و هستند، افزود: اختلاف نظر، طبیعی است و قرار نیست بیان نظرها، محدود و محصور شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: می‌توان در جلسات داخلی و بدون هیاهو و تولید کلمات و جملات قصار، اختلاف نظرها را به حداقل رساند تا مردم احساس کنند صدای واحدی از شورا و شهرداری به گوش می‌رسد، آرامش یابند. بحمدلله شورا و شهرداری با وحدت و یکپارچگی به چیزی جز خدمت بی منت به مردم و صیانت از منافع و مصلحت شهر فکر نکرده و نمی‌کنند. همین سلامت فکر و عمل، مردم را بیشتر امیدوار به آینده روشن کرده، مشکل‌گشای تمام کاستی‌ها خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه نهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شوراهاست، گفت: برگزاری جلسه همفکری و همدلی مجمع ادوار شورا و شهرداری‌های شیراز با همت ویژه ریاست شورا و شهرداری نشان داد، قصد دارند از تمامی ظرفیت‌های انسانی با تجربه در راستای تهیه طرح‌های بزرگ و اثرگذار، گام بردارند که خود این حرکت برای شهر، خیر و برکت به دنبال خواهد داشت.

هاجری با تصریح اینکه بررسی وضعیت شوراهای شهر طی این شش دوره، نشان می‌دهد به جای تقویت، همواره تضعیف شده‌اند، گفت: گویا رقابتی پنهان بین مجلس ملّی و مجلس محلی وجود دارد، روح رفاقت را بر باد داده، اختیارات لازم و کافی به شوراها داده نشده و تفویض هم نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: طی این دوران نه تنها اختیارات شوراها افزایش نیافته، بلکه همان اختیارات اندک هم گام به گام سلب و به سمت شورای شهرداری نه مدیریت شهری پیش می‌رود. مگر آنکه مجلس انقلابی ملّی به داد مجلس انقلابی محلی برسد، آن هم با رفاقت نه احساس رقابت. متأسفانه برخورد بعضی از پایتخت‌نشینان به شوراها در حد رعیت مدیریتی، بازیچه و ام‌المخارج خود بوده، اگر این نگاه عوض نشود و حق و حقوق مردمی شوراها با واگذاری اختیارات لازم، کافی و ضروری تحقق نیابد، مردم‌سالاری دینی و تجلی اراده عمومی ـ محلی به شدت آسیب می‌بیند و تساهل و تسامح‌کنندگان تصمیم‌ساز باید پاسخگو باشند. مبادا مجلس به نام دیوان عالی نظارت اختیارات اندک را بی توجه به تعارض منافع سلب کنند.

انتهای پیام
captcha