تجلیل از خبرنگار و عکاس ایکنا در برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس
کد خبر: 4053429
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

تجلیل از خبرنگار و عکاس ایکنا در برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس

مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس همراه با معرفی و تجلیل از نامزدها و چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار شد.

تجلیل از خبرنگار ایکنا در اختتامیه هنر هنر انقلاب اسلامی فارس، زهرا عسکریبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس همراه با تجلیل از نامزدها و چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی در استان فارس شب گذشته، 8 اردیبهشت در فرهنگسرای هنر و رسانه شیراز برگزار شد.

محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری کشور در این مراسم گفت: اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس همراه با بزرگداشت پردیس ره آوین متعلق به حوزه هنری در استان فارس است.

وی با بیان اینکه چنین مرکزی را در استان‌های دیگر هم راه‌اندازی خواهیم کرد، گفت: برای پیش بردن اهداف هنر انقلاب اسلامی نیاز به همراهی هنرمندان متعهد و انقلابی داریم.

محمد نمازی، رئیس حوزه هنری فارس در این مراسم گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد مرکزی جهت تقویت هنر متعهد و انقلاب در استان‌ها پردیس ره آوین راه‌اندازی می‌شود.

وی یکی از مأموریت‌های این مرکز را اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی در سطح استان برشمرد و گفت: از دیگر مأموریت‌های این مرکز می‌توان به تربیت و تقویت هنرمندان و ایجاد مرکز پژوهش‌های هنری اشاره کرد.

نمازی با تأکید بر اینکه گستره این مرکز نه تنها در سطح شیراز بلکه در استان فارس خواهد بود، گفت: این مرکز به صورت کاملاً مردمی اداره خواهد شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم هاشم کرونی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس به قرائت بیانیه پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی در استان پرداخت که طی آن اسامی چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی در سطح استان اعلام شد.

در این بیانیه آمده است: «ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی پس از بررسی اهم فعالیت‌ها و توفیقات 60  نفر چهره‌های معرفی شده توسط حوزه هنری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس(در بخش مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری) نسبت به انتخاب 6 نفر به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی استان فارس در 6 رشته هنری در سال 1400 به شرح زیر اقدام کردند.

- فرهاد ارشاد، چهره سال هنرهای نمایشی

- ساجده تقی‌زاده، چهره سال فرهنگ و مطالعات پایداری

- سیده اعظم حسینی، چهره سال آفرینش‌های ادبی

- محمدرضا نیکخو، چهره سال سرود

- سعید کریمی، چهره سال هنرهای تجسمی

- محمدعلی یزدانی، چهره سال هنرهای تصویری

این فرآیند را هیئت انتخاب چهره سال، متشکل از 4 نفر عضو حقوقی شامل نماینده حوزه هنری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان و معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و 3 نفر عضو حقیقی به نمایندگی از جامعه هنری استان شامل بیژن کیا، محمدجواد (سلمان) زارع مهذبیه و عبدالرضا قیصری و بر اساس شاخص‌های زیر به انجام رسانیدند:

خلق اثری با انتشار و یا گستره مخاطب بالا؛ آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی؛ فعالیت مؤثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی؛ تجربه جریان‌سازی فرهنگی- هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان؛ واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی وکسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای ملی و یا بین‌المللی مهم.

این دایره می‌توانست گسترده‌تر بوده و نام‌های ارجمند دیگری نیز در آن جای گیرند اما با عنایت به راهبرد حوزه هنری در انتخاب‌های امسال مبنی بر حمایت از جوانان فعال در عرصه‌های فرهنگی و ضرورت تکریم و تجلیل از چهره‌های انقلابی این عرصه مقرر شد جهت‌گیری عمده به سمت حمایت از هنرمندان جوان باشد و از همین روی بخش عمده و قریب به اتفاق چهره‌های امسال از میان نخبگان جوان عرصه هنر انتخاب شده‌اند.

بر این اساس و پس از بحث و بررسی عملکرد منتخبین فوق، هیئت انتخاب به اتفاق آراء موفق به انتخاب سعید کریمی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان فارس در سال 1400 شدند. این انتخاب براساسموارد زیر صورت گرفت: فعالیت تشکیلاتی مردمی در قالب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تحت عنوان دبیری مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس «بیت»، آموزش هنرمندان جوان انقلابی، همکاری هنری با هیئت های مذهبی و ترویج فرهنگ فعالیت های خیریه هنری همچون رویداد «ماجرای ظهر پنجشنبه» و پاسخ به جریان‌های معارض به ویژه برگزاری رویداد مهم کارگاه عملی «بهائیت محفل خیانت» که منجر به واکنش و بیانیه پراکنی این فرقه بر علیه رویداد ذکر شده و این هنرمند عزیز شد که نشان دهنده عمق تاثیر این فعالیت هنری بود.

علاوه بر آن به پیشنهاد دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس امسال به صورت ویژه در کنار رویداد انتخاب چهره سال از فعالین رویدادهای مردمی عرصه فرهنگ و هنر نیز تقدیر و 4 مجموعه به شرح زیر به عنوان منتخب سال 1400 این عرصه برگزیده شدند.

حامد تقوایی، کنگره جهانی حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر

سعید کریمی، سوگواره هنرهای آیینی

حجت‌الاسلام شریفی، سوگواره میدانی اشک آسمان شهرستان فیروزآباد

سیدغفار حسینی، کافه شهدا

در پایان امیدواریم با یاری حضرت حق تبارک و تعالی همه هنرمندان انقلاب اسلامی در اقصی نقاط ایران و جهان سربلند و پیروز باشند».

یادآور می‌شود، در این مراسم همچنین از زهرا عسکری، خبرنگار و احمدرضا مداح، عکاس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس به عنوان همراهان رسانه‌ای برتر هفته بزرگداشت انقلاب اسلامی از سوی سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha