اجرای طرح میزخدمت مسجدمحور در شیراز
کد خبر: 4047102
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
همزمان با ماه رمضان

اجرای طرح میزخدمت مسجدمحور در شیراز

شهردار شیراز از اجرای طرح میز خدمت مسجدمحور با حضور مسئولان شهری طی ایام ماه مبارک رمضان در مساجد این شهر خبر داد.

 طرح میزخدمت مسجدمحور در شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح میز خدمت مسجدمحور با حضور مسئولان شهری شیراز هر روز در یکی از مناطق این کلان‌شهر برگزار می‌شود. شهردار شیراز به همراه عضو شورای شهر و ناظر شورا در منطقه سه، شهردار منطقه و جمعی از مدیران شهرداری شیراز  عصر دیروز، 16 فروردین همزمان با سومین روز از ماه مبارک رمضان، مهمان مردم منطقه سه در مسجد علی‌ ابن‌ ابیطالب(ع) واقع در شهرک رکن‌آباد بودند.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز در این میز خدمت گفت: طرح میز خدمت مسجدمحور در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد مناطق یازده‌گانه شیراز برگزار می‌شود تا بی‌واسطه شنوای صحبت‌ها، نظرات و مشکلات مردم باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۶۷ محله در سطح شهر شیراز، تصریح کرد: تاکنون چندین بار به محله رکن‌آباد سرزده سرکشی شده و نیازهای آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

اصنافی با بیان اینکه نیازهای شهر احصا شده، اما منابع مالی شهرداری محدود است، اظهار کرد: کل نیازهایی احصا شده و مشکلات موجود طی سالیان سال انباشته شده و مختص چند ماه و حتی یک سال اخیر نیست.

شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان نسبت به محلات در عادلانه بودن پروژه‌های شهری نمایان است، همچنین از کمک و همراهی با دستگاه‌های مختلف به‌ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان برای ارائه خدمات به شهر و شهروندان خبر داد.

وی در مورد آسفالت سطح شهر نیز گفت: طی دو سال اخیر قیمت قیر بسیار گران شده و در حالی که بودجه آسفالت سطح شهر در سال جدید دو برابر سال گذشته شده، اما به علت افزایش چیزی حدود ۴۰ برابری قیمت قیر، این عامل یک چالش جدی برای شهرداری است.

اصنافی با اشاره به نداشتن بارندگی شدید طی روزهای پیش‌رو، از لکه‌گیری آسفالت کلیه مناطق تا انتهای اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: سرانه آسفالت مناطق مشخص شده که دو هزار و 500 مترمربع از آن در شهرک رکن‌آباد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با توضیح اینکه شهرداری تنها امکان ارائه خدمات به مناطق واقع در محدوده شهری را دارد، گفت: با وجود تمایل به کمک و ارائه خدمات اما، منطقه بوتان همچون برخی مناطق دیگر چسبیده به شهر در حریم و خارج از محدوده شهری و خدماتی است و هرگونه اقدام شهرداری در آن خلاف صریح قانون خواهد بود.

شهردار شیراز ادامه داد: پیش از این فرآیند طولانی برای الحاق منطقه بوتان به شهر شیراز طی شده اما در مرحله آخر، شورای عالی شهرسازی کشور با آن مخالفت کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت درخواست مردم بوتان مجدد نامه الحاق به شهر شیراز را از ابتدا می‌توان به جریان انداخت، گفت: نباید فراموش کرد که هر دستگاهی وظایفی دارد که باید به آن عمل کند و اینکه به وظایفشان عمل نکرده و از شهرداری بخواهند، قابل قبول نیست.

مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در منطقه سه شهرداری شیراز نیز در این میز خدمت گفت: میز خدمت مسجدمحور فرصتی مناسب برای مطرح کردن مسائل مردم به‌صورت مستقیم با شهردار و مدیران شهرداری شیراز است.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است از این فرصت استفاده کرده و بتوان چند مسئله مهم منطقه را قول پیگیری گرفت، بیان کرد: در کنار همه مشکلات، شهرداری شیراز اقدامات و کارهای بسیاری نیز انجام داده که طبق گفته رهبری باید به مردم گزارش شود.

انتهای پیام
captcha