بسیج از ظرفیت و استعداد افراد استقبال می‌کند
کد خبر: 4041922
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

بسیج از ظرفیت و استعداد افراد استقبال می‌کند

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج باید هم‌افزا و کمک‌کننده به همه اقشار باشد تا بتواند با تلاش در این زمینه استعداد و توانمندی اقشار را به فعلیت برساند، گفت: بسیج از ظرفیت و استعداد افراد استقبال می‌کند و درصدد است در این مسیر گام‌های مؤثری بردارد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس شب گذشته، 18 اسفندماه در هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان با تأکید بر اینکه بسیج در رقابت، موازات و تقابل با هیچ سازمانی نیست، گفت: بسیج باید هم‌افزا و کمک‌کننده به همه اقشار باشد تا بتواند با تلاش در این زمینه استعداد و توانمندی اقشار را به فعلیت برساند.

وی با تصریح اینکه فلسفه بسیج این است که در همه اقشار بتواند نقش‌آفرین باشد، ارتقای شهر، استان و کشور را از اهداف بسیج دانست و افزود: بسیج از ظرفیت و استعداد افراد استقبال می‌کند و درصدد است در این مسیر گام‌های مؤثری بردارد.

بوعلی یکی از اولویت‌های سپاه فجر را توجه به موضوع دانش و پژوهش اعلام کرد و افزود: تقویت رویکرد سازمان علمی و پژوهشی سپاه فجر استان فارس از اهمیت بسیاری برخوردار است و این سازمان در حال حاضر با نگاه وسیع‌تر و فراگیرتری موضوع تحقیق و پژوهش را در استان دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: شاید یکی از نشانه‌های این نوع رویکرد همین حضور متنوع و پرشور فعالان در این عرصه در هشتمین همایش جهادگران علم و فناوری است.

وی با تأکید بر اینکه با شناسایی ظرفیت‌های متعدد، هم‌افزایی صورت می‌گیرد و کار بهتر و دقیقتری انجام می‌شود، گفت: نباید شرایطی فراهم کنیم تا پارک علم و فناوری استان نسبت به ظرفیت سپاه بیگانه باشد و شرکت‌های دانش‌بنیان هم نسبت به ظرفیت پارک علم و فناوری بیگانه باشند.

بوعلی با بیان اینکه هم اکنون برخی از ظرفیت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها تعطیل شده است، در حالی که بسیج نیازمند این مکان‌ها و فضاها است، گفت برای حل این مشکلات ما با دانشگاه‌های مختلف استان، مراکز تولید و حتی برخی کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تعامل و همکاری خوبی برقرار کرده‌ایم.

فرمانده سپاه فجر لازمه موفقیت را شناسایی پتانسیل‌های علمی و پژوهشی و تشکیل یک شبکه از آن‌ها در استان دانست و افزود: باید ظرفیت‌های علمی استان در این شبکه مورد توجه قرار بگیرد تا دچار اشتباهات گذشته نشویم.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت سپاه برای توسعه علمی و فناوری استان استفاده خواهیم کرد، گفت: صنعت و علم باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. برخی شرکت‌ها که در کار خود با شکست مواجه شده بودند به واسطه ورود شرکت‌های دانش بنیان توانستند به خط تولید برگردند و در کار آن‌ها گشایش ایجاد شد.

بوعلی در پایان گفت: امروز توجه به شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط این شرکت‌ها با بخش تولید و صنعت از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

انتهای پیام
captcha