ادبیات ایران اسلامی مرزهای وسیع‌تری طی کند
کد خبر: 4038502
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
علیرضا قزوه:

ادبیات ایران اسلامی مرزهای وسیع‌تری طی کند

رئیس دفتر شعر و سرود سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه ادبیات ما باید مرز‌های وسیع‌تر را طی کند، پیشنهاد داد تا کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در تجلیل از نیروی قدس سپاه برگزار شود، چراکه عزت امروز را مدیون آن‌ها هستیم.

علیرضا قزوه، رئیس دفتر شعر و سرود سازمان صدا و سیما به گزارش ایکنا از فارس، علیرضا قزوه، رئیس دفتر شعر و سرود سازمان صدا و سیما امروز، 4 اسفندماه در مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت که به میزبانی شیراز برگزار شد، با تاکید براینکه ادبیات ما باید مرز‌های وسیع‌تر را طی کند، گفت: باید مثنوی سه هزار بیتی برای شهید سلیمانی بگوییم.

وی با اشاره به استقبال جهانی از جایگاه والای شهید سلیمانی افزود: در کشمیر یک نظامی دولت هند که نمی‌دانست شهید سلیمانی یعنی چه تصویرشان را پاره کرد و همه نظامیان کشمیر مجبور شدند تصویر شهید سلیمانی را بر دیوار‌ها نصب کنند.

قزوه، شهید سلیمانی را شخصیتی متعلق به تمام مردم مستضعف جهان دانست و پیشنهاد داد: این کنگره و همایش در تجلیل از نیروی قدس سپاه برگزار شود، چراکه عزت امروز را مدیون آن‌ها هستیم.

این شاعر کشورمان در ادامه با بیان اینکه  امروز ما موشک نقطه‌زن داریم، گفت: اگر دشمن در معادلات نظامی چندین قدم عقب کشیده است به خاطر شهید سلیمانی و شهید حسن تهرانی‌مقدم و عزیزانی است که با موشک‌های نقطه زن ابهت و نام دشمن را برهم زدند.

وی تصریح کرد: امروز باید بیاییم همچنان که موشک نقطه‌زن داریم منظومه‌های شعرمان را نقطه‌زن کنیم و در کشور‌های مقاومت حضور جدی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha