تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم شاهچراغ(ع) شایعه است
کد خبر: 4037231
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم شاهچراغ(ع) شایعه است

استاندار فارس با اشاره به اخبار گسترده‌ای که در فضای مجازی علیه طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) مطرح می‌شود، گفت: بحث تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم شاهچراغ(ع) شایعه است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر دیروز، 29 بهمن در مراسم تست گرم فاز دو قطار شهری شیراز با اشاره به شایعه‌سازی‌های گسترده‌ای که در فضای مجازی علیه طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) مطرح می‌شود، گفت: بحث تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم شاهچراغ(ع) شایعه است.

وی افزود: طی چند روز گذشته برخی شبکه‌های مجازی که بنا دارند استان را به حاشیه ببرند بنا را بر این گذاشته‌اند که قرار است ۲۰۰ خانه تاریخی اطراف حرم تخریب شود در حالی‌ که این موضوع را رسماً تکذیب می‌کنم و می‌گویم همچین قصدی نداریم.

ایمانیه تأکید کرد: مدیریت استان فارس به همراه آیت الله دژکام، نمایندگان مجلس، شهردار و رئیس شورا نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور امضا و اعلام کرده‌ایم که نه تنها بنا به تخریب این خانه‌ها نیست بلکه بنای ما بر احیای آن‌هاست؛ چرا که فرهنگ و هویت تاریخی استانی و ملی ما حفظ این بناها است لذا این افراد بدانند که با این حاشیه‌ها به هدفشان نخواهند رسید.

استاندار فارس در پایان با اشاره به اتصال نقطه جنوبی به شمالی شهر شیراز به لحاظ جغرافیایی از طریق خط دو مترو تأکید کرد: بهره‌برداری از خط دو مترو توسعه متوازن شهر شیراز را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha