اسلام نگاه جنسیتی به ایمان ندارد
کد خبر: 4031614
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

اسلام نگاه جنسیتی به ایمان ندارد

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جهرم با بیان اینکه قرآن به جای خطاب قرار دادن مردان، انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده که نشان می‌دهد دین اسلام نگاهی جنسیتی به ایمان ندارد، گفت: ازنظر دین اسلام، زن و مرد هر دو امکان رشد و کمال را دارند و یکی بر دیگری ترجیح ندارد.

اسلام، نگاه جنسیتی، دانشگاه جهرم به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام علی‌رضا شهریاری‌پور، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه جهرم امروز، 6 بهمن در مراسم بزرگداشت مقام زن در این دانشگاه که با حضور خانواده شهید ایمان خزاعی‌نژاد برگزار شد، با اشاره به زنده به گورکردن دختران و وضعیت نامطلوب زنان در شبه جزیره عربستان در دوره جاهلیت، گفت: پیش از اسلام در این جامعه زنان فقط وظیفه تکثیر نسل داشتند و هدایت‌ و تربیت فرزند را نیز به طور شایسته انجام نمی‌دادند.

وی یکی از افتخارت اسلام را رسمیت دادن به حقوق اجتماعی زنان و مبارزه با رسوم جاهلی در این زمینه دانست و بیان کرد: قرآن به جای خطاب قرار دادن مردان، انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده که نشان می‌دهد دین اسلام نگاهی جنسیتی به ایمان ندارد و از نظر دین اسلام، زن و مرد هر دو امکان رشد و کمال را دارند و یکی بر دیگری ترجیح ندارد.

شهریاری تصریح کرد: بدین لحاظ در اسلام مسیر برای رشد و تعالی زنان مثل مردان باز است و هر دو می‌توانند به کمال نهایی دست یابند. دو نمونه کامل در این زمینه امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند که برای همیشه تاریخ الگوی تمامی مردان و زنان خواهند بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جهرم با بیان اینکه در کلام و نوشتار بزرگان دین هم، فارغ از هر نوع نگاه جنسیتی، به بحث انسان کامل اشاره شده است، گفت: در تاریخ اسلام زنانی بوده‌اند که توانسته‌اند در معرفت و عرفان به مقام بالایی دست یابند. مثل حضرت فاطمه زهرا(س) که به لحاظ عرفانی مقاماتی را کسب کرد که بسیاری از مردان نتوانسته‌اند به آن مقام و منزلت برسند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به حضرت فاطمه(س) منزلتی داد که نسل پیامبر از وی ادامه یافت، تأکید کرد: به این ترتیب شبهه‌ای که معاندان و کفار درباره‌ ابتربودن پیامبر مطرح کرده بودند، رفع شد و سلاله‌ پاک پیامبر نه از طریق فرزندان ذکور که از طریق حضرت زهرا(س) ادامه یافت.

انتهای پیام
captcha