فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور/ نگاه بین‌المللی را در مدارس دنبال می‌کنیم
کد خبر: 4028719
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور/ نگاه بین‌المللی را در مدارس دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان مدارس صدرا از فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در سطح کشور خبر داد و گفت: در این مدارس ۱۴ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل و ۴ هزار معلم و کادر آموزشی مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا، امروز، 25 دی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس از فعالیت 200 مدرسه صدرا در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این مدارس 14 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این مدارس دارای 4 هزار معلم و کادر رسمی آموزش و پرورش هستند، افزود: مدارس صدرا، بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش هستند. مدارس شبکه‌ای کم نداریم از جمله راهیان کوثر، رزمندگان و غیره که عمدتاً غیرانتفاعی هستند که بزرگترین شبکه مدارس دولتی همین مدارس صدرا هستند.

تقدیری بیان کرد: نیمی از ساختمان‌های این مدارس هدیه رهبر معظم انقلاب است و علاوه بر آن نیز به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دستور دادند که در ساخت و ترمیم و مرمت ورود کنند که البته بخشی از آن انجام نشده است و برخی از مشکلات به دلیل آن است که به اندازه کافی این مسائل محقق نشده است و نیمی از این مدارس هم امانی آموزش و پرورش هستند.

رئیس سازمان مدارس صدرا اظهار کرد: طی 4 سال اخیر در بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش که سازمان تبلیغات اسلامی کرسی دارد، به چند نتیجه رسیدیم، یکی اینکه اگر بخواهیم در آموزش و پرورش برای سند تحول الگوسازی کنیم، شاید به یک باره نمی‌توان در تمام مدارس دنبال کرد.

وی مدارس صدرا را مدارس استراتژیک عنوان کرد و گفت: سازمان صدرا در رشته متوسطه اول هم علاوه بر رشته معارف ورود کرد تا تنها معارفی‌ها نباشند و اکنون دنبال الگوسازی هستیم.

تقدیری با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال کمک‌رسانی به آموزش و پرورش است، افزود: مدارس جداگانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی دارد که مشکلی نیست و هر زمان لازم باشد تقدیم می‌کنیم اما دغدغه ما این است که اتفاق عدالت آموزشی و تربیتی رقم خورد و این مسئله هم نیاز به همت جمعی هم سازمان تبلیغات اسلامی هم آموزش و پرورش دارد.

رئیس سازمان مدارس صدرا با تأکید بر اینکه در این مدارس و نقاط استراتژیک واقعاً کار شود و همه سعی کنیم تا به این مدارس کمک شود، گفت: ما نمی‌گوییم 100 مدرسه صدرا در شیراز باشد اما اگر یک مدرسه وجود دارد در همین مدرسه در نظام تربیتی، اردویی، اندیشه و هر کاری که تراز انقلاب اسلامی انجام شود. چون این مدارس دولتی هستند این را می‌توان الگوسازی کرد تا سایر مدارس هم خدمت دهد.

وی با بیان اینکه مصوب ما این است که در سال آینده نه تنها به مدارس صدرا بلکه به بخش‌های دیگر آموزش و پرورش هم کمک کنیم، افزود: دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان، اردوهای مدارس، تشکل‌های تعلیم و تربیت آموزش و پرورش از جمله مواردی است که می‌توانیم کمک کنیم و به احتمال زیاد نیز گردهمایی تشکل‌های تعلیم و تربیت آموزش و پرورش کل کشور در اسفندماه سال جاری برگزار خواهیم کرد.

تقدیری با تصریح اینکه تنها یکی از کمک‌های سازمان تبلیغات اسلامی به آموزش و پرورش مدارس صدرا هستند و کمک‌های دیگری هم در حوزه فرهنگیان می‌تواند انجام دهد، گفت: اکنون بیشتر به دنبال کیفی‌سازی مدارس صدرا هستیم.

رئیس سازمان مدارس صدرا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه بین‌المللی در این مدارس هم وجود دارد، گفت: اگر در این مدارس بحث آموزش زبان خارجی داریم برای اتصال گفتمان جهانی انقلاب اسلامی است و یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در مدارس صدرا مشاهده می‌کنیم، 2 هزار و 550 فارغ‌التحصیل سالانه است که می‌توانند در آینده مدیران میانی باشند و اتصال آن‌ها را به عرصه بین‌الملل دنبال می‌کنیم. همچنین در این مدارس اتصال فارغ‌التحصیلان را به تشکل‌های کلان حاکمیتی که می‌تواند مدرسه تراز انقلاب اسلامی را به پیش ببرد، دنبال می‌کنیم چون انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و یک انقلاب جهانی است و این ظرفیت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

تقدیری با یادآوری اینکه استان فارس ارتباط بین‌المللی بسیاری دارد، گفت: فضای بین‌المللی را می‌توانیم در مدارس صدرا در سطح استان فارس دنبال کنیم.

رئیس سازمان مدارس صدرا با بیان اینکه اولویت ما دختران هستند، گفت: در بخش دختران فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیاری داریم البته می‌توانیم از پیشنهادات این قسمت هم استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha