تأثیر سیره سردار سلیمانی در سبک زندگی
کد خبر: 4025160
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
حجت‌الاسلام رصاف بیان کرد:

تأثیر سیره سردار سلیمانی در سبک زندگی

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولین شاخصه سبک زندگی سردار سلیمانی، خدامحوری است، گفت: ایشان همیشه خداوند را در کنار خود و ناظر بر کارها می‌داند و عشق به مردم نیز ناشی از عشقی است که به خداوند دارد.

شهید سلیمانی به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تأثیر سیره سردار سلیمانی در سبک زندگی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی سردار سلیمانی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک مکتب یاد کرد، یک سبک بسیار برجسته و در آن ابعاد مختلفی نهفته شده است.

رصاف با بیان اینکه اولین شاخصه سبک زندگی سردار سلیمانی، خدامحوری ایشان است، گفت: ایشان انسانی است که همیشه خداوند را در کنار خود و ناظر برکارهای خود می‌داند و برای او می‌دود و عشقی که ایشان به مردم داشت ناشی از عشقی است که به خداوند دارد و تمام تلاشش این است که به نقطه‌ای برسد که اوج بندگی ایشان باشد و خدای متعال قبول کند و ایشان را با شهادت  بپذیرد بنابراین شهید سلیمانی همیشه دنبال این بود که همه کارهایش خدایی باشد.

وی افزود: سردار سلیمانی یک فرد مردمی است اما قبل از اینکه مردمی باشد فردی است که اتصال به خدای متعال دارد، خلوت او با خدا قبل از خدمت اوست و اگر به مردم خدمت می‌کند بدون طمع است.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با یادآوری اینکه در همه عرصه‌ها از جمله جنگ و خدمت به مردم، بو و عطر خداوند از اعمال و افکار و اندیشه‌های ایشان صادر می‌شد، بیان کرد: ایشان هر وقت عملی انجام می‌داد این عمل ماندگار بود چون این عمل خدایی بود و اینکه قلوب مختلف به سمت او گرایش دارد ناشی از همان خدا محوری است، انسان وقتی برای خدا کار انجام داد خدا هم دل‌ها را به سمت او جلب می‌کند، این کاری نیست که با تبلیغات و رسانه ایجاد شود.

رصاف با تأکید بر اینکه داشتن چارچوب فکری و پایبندی به آن، مطلب دیگری است که در سبک زندگی شهید سلیمانی حائز اهمیت است، اظهار کرد: عنایت و باوری که ایشان بعد از اصول اعتقادات به نظام و مکتب امام و مقام معظم رهبری دارد یک باور عادی نیست بلکه با تمام وجود آن را قبول کرده است لذا در تلاطم مسائل سیاسی ایشان کم نمی‌آورد چون می‌داند که باید باورهای خود را از کجا بگیرد لذا دچار لغزش نمی‌شود.

وی ویژگی دیگر شهید سردار سلیمانی را دریادل بودن ایشان دانست و گفت: قلب ایشان طوری است که همه انسان‌های مؤمن، نه فقط مردم ایران بلکه مستضعفان عالم را از خانواده خود می‌داند و دفاع از حریم آن‌ها برای ایشان اهمیت زیاد دارد لذا می‌بینیم که مسلمان‌ها از هر جایی به ایشان ارادت دارند.

مدرس حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی با خُلق عظیم با افراد برخورد می‌کرد و الگوی ایشان پیامبر(ص) است و این خلق عظیم را در مکتب سردار سلیمانی به کرات مشاهده می‌کنیم، گفت: مسئولان خصوصاً باید نسبت به این مسئله حساس باشند و باید خُلق عظیم داشته باشند اگر کسی به هر شکلی ظرفیت انتقاد را ندارد نباید مسئول شود و باید مسئولیت را به دیگری بسپارد، مردم باید بتوانند حرف‌های خود را راحت به یک مسئول بزنند شهید سلیمانی اینگونه بود و خُلق ایشان تنگ نمی‌شد.

انتهای پیام
captcha