شاخصه‌های اصلی حماسه 9 دی / مردم‌داری را از سردار دل‌ها الگو بگیریم
کد خبر: 4024769
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

شاخصه‌های اصلی حماسه 9 دی / مردم‌داری را از سردار دل‌ها الگو بگیریم

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم شاخصه اصلی حماسه 9 دی را بصیرت، ولایت‌مداری و مردم‌داری عنوان کرد که همه این‌ها در شخصیتی مانند سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی تجلی یافته بود.

حماسه 9 دی، حجت الاسلام امین رصافحجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی، بر ضرورت بصیرت‌افزایی و شناخت فتنه‌ها در تمام دوران‌ها تأکید کرد و گفت: شناخت فتنه در همه زمان‌ها کار مشکلی است.

وی افزود: اگر ملتی فتنه را به درستی بشناسند و دارای بصیرت باشند، ملت بیداری است چون تمام مشکلاتی که انسان‌ها و ملت‌ها در طول دوران گذشته داشتند یا از کم صبری یا از کم بصیرتی بوده است بنابراین بصیرت در ملت ما بسیار گرانقدر و ارزشمند است.

رصاف تجلی این بصیرت را در حماسه 9 دی دانست و افزود: آن زمانی که عده‌ای عملاً پیاده نظام دشمن شدند و در مسیری که دشمنان ما می‌خواستند حرکت کردند و واقعاً می‌رفت که این افراد براندازی را رقم بزنند، حماسه 9 دی رقم خورد که واقعاً آبی بر آتش و تبدیل به یوم‌الله شد.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه حضور مردم یک حضور عادی نبود بلکه حضوری برآمده از ایمان، اعتقادات، بصیرت آن‌ها بود و این بسیار کار را ارزشمند می‌کند، گفت: حفظ و توجه به این روز بسیار مهم است. برخی‌ها به دنبال فراموشی حماسه 9 دی هستند زیرا نمی‌خواهند این بصیرت همواره زنده نگه داشته شود و نسل به نسل به آیندگان انتقال پیدا کند. زخم خورده‌ها درداخل و خارج بیکار ننشستند و همواره تلاش می‌کنند انقلاب را سیاه و مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند، مردم را ناامید کرده و از صحنه خارج کنند البته هدف اینها مردم نیست اما ممکن است از اسم مردم هم استفاده کنند.

وی تأکید کرد: ملت ایران واقعاً نشان دادند که می‌فهمند و حق از باطل را تشخیص می‌دهند و شعارهای رنگارنگ نمی‌تواند در مقابل بصیرت مردم دوام داشته باشند، شاید جولانی دهند اما بقایی در آن نیست و به سرعت از بین رفتنی هستند.

رصاف، شاخصه اصلی حماسه 9 دی را بصیرت، ولایت‌مداری و مردم‌داری عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی شخصیتی بود که کاملاً ذوب در ولایت بود و واقعاً هیچکس نمی‌تواند در مردمی بودن و ارادت مردم به سردار سلیمانی که تمام وجودشان را وقف مردم کرده بود، تردید کند اما چطور ایشان نسبت به ولایت و انقلاب غیور بود و با جوانمردی و غیرتمندی فراوان در عرصه دفاع از نظام و انقلاب می‌ایستاد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: گاهی برخی افراد دنبال بهانه‌گیری هستند که عقده خود را بر سر نظام و انقلاب خالی کنند و هیچ از خودشان سئوال نمی‌کنند که اگر این انقلاب آسیب ببیند، دودش به چشم چه کسی می‌رود، به جای اینکه اگر هنر و توانایی دارند در خدمت انقلاب قرار دهند، سعی می‌کنند ناظری باشند که دائماً نق بزنند و مردم را ناامید کنند.

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی در ولایت‌مداری به بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) اقتدا کرد و جانانه پای ولایت ایستاد، نه اینکه مشکلات را درک نمی‌کرد و اشکالات را نمی‌فهمید اما می‌دانست همه مشکلات حول محور ولایت است که قابل برطرف شدن است و آنجایی که می‌تواند این نظام را به سرانجام برساند ولایت است و باید پای او ایستاد و در نهایت تبدیل به الگویی شد برای کسانی که می‌خواهند در مسیر خدمت به مردم کاری کنند.

رصاف ادامه داد: امروز هر کسی که می‌خواهد واقعاً برای مردم کاری کند باید همان مسیر سردار سلیمانی را طی کند زیرا این راهی است که در آن رضایت خداوند متعال و رستگاری را به دنبال دارد چنانچه سردار دل‌ها این راه به زیبایی طی کرد.

انتهای پیام
captcha