توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در اجرای برنامه‌های فرهنگی شیراز
کد خبر: 4019063
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در اجرای برنامه‌های فرهنگی شیراز

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از به‌روزرسانی اساسنامه سازمان فرهنگی شهرداری با رویکرد توجه به مسائل مذهبی و اعتقادی خبر داد و گفت: یکی از بندهایی که در این به‌روزرسانی مدنظر قرار گرفت بحث بیانیه گام دوم انقلاب بود.

افسانه خواست خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیرازافسانه خواست خدایی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تشکیل کمیته بانوان در این شورا گفت: این کمیته دارای کارگروه‌های مختلفی از جمله مساجد، عفاف و حجاب، تعالی زنان، فرهنگی، شهرسازی، گردشگری، رسانه و غیره است که در هر کمیته از بانوان صاحب‌نظر جهت ارائه طرح‌ها و برنامه‌هایشان استفاده خواهد شد.

وی افزود: بعد از بررسی و تحلیل طرح‌های ارائه شده در هر کارگروه، در صورت اینکه طرح‌ها قابلیت تصویب در شورای شهر داشته باشد به کمیسیون مربوطه ارجاع داده خواهد شد تا در نهایت بعد از بررسی‌های کارشناسانه و دقیق‌تر برای تصویب به صحن شورا برود.

خواست خدایی همچنین از به‌روزرسانی اساسنامه کمیسیون فرهنگی شورا و سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد و گفت: در این به‌روز توجه به مسائل مذهبی و اعتقادی بسیار مدنظر قرار گرفت چرا که شیراز باید به طراز سومین حرم اهل بیت(ع) برسد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در به‌روزرسانی اساسنامه سازمان فرهنگی شهرداری مواردی نظیر عفاف و حجاب، توجه به اقامه نماز، مسجدمحوری و غیره به خوبی دیده شد. همچنین یک بند هم در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اضافه شد تا حتماً در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر شیراز این بیانیه مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت رعایت عدالت‌محوری در مناطق و محلات مختلف شهری تأکید کرد و گفت: یکی از مواردی باید در منطقه‌بندی لحاظ کنیم این است که محلات محروم‌تر هر منطقه باید نسبت به سایر محلات، بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

خواست‌خدایی اضافه کرد: باید تلاش کنیم هم در توزیع امکانات شهری و هم ارائه خدمات فرهنگی محلات کمتر برخوردار مدنظر قرار گیرند تا آسیب‌های اجتماعی به سمت این محلات سرازیر نشوند و برای این کار هم باید حتماً عدالت در توزیع امکانات مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha