عده‌ای اجازه ثمر دادن ایده‌های نو در حوزه پزشکی را نمی‌دهند
کد خبر: 4015669
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
ایمانیه:

عده‌ای اجازه ثمر دادن ایده‌های نو در حوزه پزشکی را نمی‌دهند

استاندار فارس با بیان اینکه مافیاهایی در حوزه دانش‌های نو وجود دارد که اجازه نمی‌دهند ایده‌های جدید و نوآورانه دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی به ثمر برسد، گفت: باید حصار مافیایی که در این حوزه وجود دارد شکسته شود.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، امروز، دوم آذر در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه می‌توان با استفاده از طرح‌های نوآورانه امید را میان جوانان را افزایش داد، گفت: فارس اولین استان کشور در حوزه خیران سلامت بوده و اکنون خیران سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت جامعه کمک می‌کنند. 

وی اظهار کرد: درصد قابل توجهی از پرداختی پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از درآمدهای اختصاصی است از این رو باید بودجه درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سایر استان‌های کشور برابری کند. 

به گفته ایمانیه مافیاهایی در حوزه دانش‌های نو وجود دارد که اجازه نمی‌دهند ایده‌های جدید و نوآورانه دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی به ثمر بشیند از این رو باید حصار مافیایی که در این حوزه وجود دارد، از بین برود.

وی در خصوص گردشگری سلامت نیز اظهار کرد: فارس در حوزه گردشگری سلامت ورود جدی داشت اما دولت از این طرح حمایت نکرد و امید است در دولت سیزدهم طرح شهر سلامت فارس به سرانجام برسد. 

استاندار فارس با اشاره به جایگاه این استان در حوزه سلامت بیان کرد: در حالی ‌که فارس در تمام حوزه‌های بهداشت و درمان پیشتاز بوده و هست اما دولت‌ها از فارس حمایتی نکرده‌اند. 

وی با بیان اینکه فارس در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز است اما زمانی که حمایت لازم از این استان انجام نشود، نباید انتظار داشت که فارس همواره در قله باشد، افزود: نباید اساتید تمام وقت از دانشگاه‌های اثرگذار کشور فاصله بگیرند و باید قدر آن‌ها را دانست.

ایمانیه با تصریح اینکه ایجاد سقف و مالیات برای فعالیت اساتید تمام وقت موجب خواهد شد سلامت جامعه تهدید شود، اعلام آمادگی کرد که فارس اولین استان کشور برای حمایت از اساتید تمام وقت خواهد بود. 

استاندار فارس تأکید کرد: بهترین روش برای مدیریت سلامت جامعه پزشک خانواده است و فارس اولین استان کشور بود که طرح پزشک خانواده را اجرایی کرد اما مدیران سلامت کشور فارس را در این حوزه حمایت نکردند و اگر این حمایت صورت گرفته بود، می‌توان گفت که آینده سلامت جامعه تأمین شود. 

انتهای پیام
captcha