استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر دفاع مقدس در فارس
کد خبر: 4015403
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر دفاع مقدس در فارس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره شعر دفاع مقدس در این استان از سال جاری خبر داد.

سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، اول آذرماه در دیدار با مدیرکل ارشاد این استان با بیان اینکه جشنواره شعر دفاع مقدس در اسفندماه برگزار خواهد شد، گفت: هرچند تاکنون جشنواره فاع مقدس در فارس برگزار شده است اما از امسال دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری شعر دفاع مقدس به استان فارس واگذار شده است.

وی با بیان اینکه به کوشش شهدا هرچند امروز جمهوری اسلامی امروزه در بلندای امنیت و استقلال است، افزود: باید بدانیم که اگر در زمینه فرهنگی کم‌کاری کنیم که کرده‌ایم، همه دست‌آوردهای شهدا نیز از دست خواهد رفت.

کوشکی جهرمی با پیشنهاد شناسایی و شناساندن یک کتاب خوب در هر دو هفته، ادامه داد: نیاز است تا یک کارگروه فرهنگ و هنر با نگرش به دفاع مقدس در استان راه‌اندازی شود. با این کارگروه می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را نهادینه کرد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این دیدار گفت: اگر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و هنری به یک انسجام و هم‌افزایی برسند، بی‌درنگ می‌توان همه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به خوبی فرهنگ‌سازی و نهادینه کرد.

وی یکم تا بیستم آذرماه را زمان دریافت درخواست خرید کتاب از نویسندگان و انتشارات دانست و افزود: همه نویسندگان و انتشارات‌ها می‌توانند درخواست خود را برای خرید کتاب از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش فرهنگی این اداره بدهند. در این خرید، کتاب‌های پژوهشی فارس‌شناسی به ویژه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اولویت خواهند بود.

انتهای پیام
captcha