بایسته‌های حوزه علمیه انقلابی
کد خبر: 4011704
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

بایسته‌های حوزه علمیه انقلابی

مدیر حوزه‌های علمیه فارس به تشریح بایسته‌های حوزه انقلابی پرداخت و گفت: پایبندی به آرمان‌های انقلاب و شعارهای آن نظیر عدالت‌طلبی، معنویت‌گرایی، استقلال‌خواهی و استکبار ستیزی و حضور در جامعه در کنار مردم و ارائه خدمات اجتماعی از جمله این بایسته‌ها هستند.

جت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس امروز، 17 آبان‌ماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه فجر استان یکی از اهدافی که بسیج طلاب باید پیگیری کند را رسالت انقلابی ماندن حوزه برشمرد.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه علمیه قم که باید انقلابی بماند، گفت: حوزه علمیه فارس هم شعاعی از حوزه علمیه قم است و باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنیم.

استوار میمندی با طرح این سئوال که بایسته‌های حوزه انقلابی چیست؟ گفت: پایبندی به آرمان‌های انقلاب و شعارهای آن که عدالت‌طلبی، معنویت‌گرایی، استقلال‌خواهی و استکبار ستیزی و حضور در جامعه در کنار مردم و ارائه خدمات اجتماعی ۲ مورد از بایسته‌های حوزه انقلابی است.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه سومین بایسته حوزه انقلابی نیز داشتن روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر است، افزود: مدیر حوزه علمیه به صورت اداری کار نمی‌کند بلکه بر اساس نیازهای روز اولویت‌های انقلابی کار می‌کند.

وی بیان کرد: چهارمین مورد بایسته حوزه انقلابی نیز پیشتازی در عرصه جهاد علمی و فرهنگی و پنجمین مورد هم دغدغه‌مندی نسبت به امتثال تحقق ولی امر است.

استوار میمندی بیان کرد: اگر حوزه علمیه، بسیج طلاب، اساتید و نخبگان در کنار هم رویکرد نخبگانی داشته باشند؛ حوزه انقلابی مقام معظم رهبری که در گام دوم انقلاب وظیفه جامعه‌پردازی بر عهده اوست، شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha