تدوین سند جامع حرم شاهچراغ(ع) / شاخه روضه خانگی قرارگاه عمار راه‌اندازی شد
کد خبر: 4008694
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

تدوین سند جامع حرم شاهچراغ(ع) / شاخه روضه خانگی قرارگاه عمار راه‌اندازی شد

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) از تدوین سند جامع بلند مدت حرم مطهر خبر داد که در آن ابعاد مختلف زائران، مجاوران، موقوفات و غیره دیده شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 6 آبان‌ماه در دیدار با مسئول و جمعی از مبلغان قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به وضعیت اطراف حرم گفت: تاکنون قریب 70 جلسه برای رفع مشکلات اطراف حرم برگزار شده است اما یک سلسله مشکلات مزمن در این راستا به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا یک سند جامع بلند مدت برای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تدوین کنیم، افزود: این سند در ابعاد مختلف زائران، مجاوران، فرهنگی، موقوفات، خدمت‌رسانی به مردم و غیره تدوین خواهد شد.

کلانتری از ایجاد تغییراتی در ساختار و مدیران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: از ظرفیت جمیع طلاب برای فعالیت‌های فرهنی حرم و اطراف آن استفاده خواهیم کرد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه عمار گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک‌های مؤمنانه فرمایشاتی را بیان کردند و بسیار خوب است که قرارگاه عمار در جهت تحقق منویات معظم‌له گام برداشته است.

وی، تدابیر رهبر معظم انقلاب را عاملی برای حفاظت در مقابل توطئه‌های دشمنان توصیف کرد و افزود: ایشان در زمینه فراخوان همگانی پویش مواسات و همدلی بیاناتی فرمودند تا جلوی فتنه‌های گسترده‌ای گرفته شود در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر برای اداره کشور خودشان درماندند اما ایران با رهنمودهای رهبری بحمد الهی سرپا ایستاده است.

کلانتری همچنین فعالیت گروه‌های جهادی را از دیگر عواملی دانست که موجب مقاومت و ایستادگی کشور در برابر مشکلات شده است و بر ضرورت تقویت این گروه‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مسئول قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز هم در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه از سال 98 تاکنون پرداخت و گفت: در تمام مناسبت‌ها اعم از ایام شهادت اهل بیت(ع) و ولادت و اعیاد موکب قرارگاه در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپا می‌شود.

وی از راه‌اندازی شاخه روضه خانگی ذیل این قرارگاه در شیراز خبر داد و برای همکاری در عرصه‌های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و تبلیغی و غیره با حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام
captcha