اندیشکده راهبردی آدینه در شیراز آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4005477
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

اندیشکده راهبردی آدینه در شیراز آغاز به‌کار کرد

طی مراسمی با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، اندیشکده راهبردی آدینه در شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژکام و مدیرکل صداوسیمای فارس امروز، 24 مهرماه اندیشکده راهبردی آدینه در شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

آیت‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در این مراسم گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته‌اند، متأسفانه جبهه فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب در تبیین صحیح و منطقی آرمان‌ها، ارزش‌ها و رویکردهای خود با ضعف جدی مواجه است حال آنکه فطرت پاک انسان‌ها، همراه و همسو با تبلیغ و تبیین الهی است.

وی تصریح کرد: اتفاق مهمی که انتظار می‌رود این اندیشکده و مجموعه رسانه‌ای آن در خلق آن موفق باشد، این است که بتواند با مخاطب عام در سطح جامعه به ویژه فضای مجازی ارتباط مطلوب برقرار کند و محتوای فاخر و منطبق با نیاز روز را تولید و در سطح وسیع منتشر کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت صدا و سیمای فارس در راه‌اندازی این اندیشکده و مجموعه رسانه‌ای گفت: این مجموعه باید بتواند به موضوعات، سوژه‌ها و نیازهای مهمی که دیگر مجموعه‌ها نمی‌پردازند بپردازد و تبیین و تحلیل دقیق و منطقی به جامعه ارائه دهد.

در ادامه این آیین سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: با همکاری اندیشکده آدینه و با هدف تقویت برنامه‌های مذهبی گفت‌وگومحور، استودیو آدینه راه‌اندازی و آغاز به‌کار کرده است. استودیوی متعلق به این اندیشکده در فضایی به مساحت ۶۰ مترمربع دارای تجهیزات پرتابل شامل دوربین و سیستم تدوین است که می‌تواند ضبط برنامه‌های مذهبی گفت‌وگومحور را عهده‌دار شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس تصریح کرد: اندیشکده آدینه مجموعه‌ای پژوهشی و تولیدی در شیراز است که وظیفه تولید محتوا برای رسانه‌های برخط و سنتی را عهده‌‍دار است. در این شبکه که به همت نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام‌جمعه شیراز راه‌اندازی شده است، پژوهشگران در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه مباحث اعتقادی، سیاسی و تحقیق، نتیجه تحقیقات خود را تبدیل به برنامه برای انتشار در سپهر رسانه‌ای کشور می‌کنند.

سهرابی بیان کرد: صدا و سیمای فارس با بهره‌مندی از ظرفیت اندیشکده آدینه نسبت به تقویت برنامه‌های گفت‌وگومحور مذهبی با استفاده از ائمه جمعه سراسر کشور و کارشناسان دینی مدارس علمیه استان به‌ویژه شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) اقدام کرده است.

یادآور می‌شود، مجموعه اندیشکده آدینه با مشارکت و همکاری نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز و صدا و سیمای فارس راه‌اندازی شده و شامل یک استودیوی تخصصی تولید محتوا، قرارگاه فضای مجازی و ساختار اندیشکده برای تبیین راهبردهای فرهنگی و اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha