درس اربعین، یاری امام زمان(عج) است
کد خبر: 4000445
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

درس اربعین، یاری امام زمان(عج) است

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس با بیان اینکه در زمانه‌ای هستیم که تنها نگذاشتن امام زمان خویش را از واژه مهم عاشورا و اربعین آموخته‌ایم، گفت: اربعین امام حسین(ع) به ما یاد می‌دهد که تنها گذاشتن امام زمان(عج) در بین تشیع اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس امروز، 4 مهرماه در وبینار اربعین حسینی که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برگزار شده بود، با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج گفت: خداوند در قرآن به ما توصیه فرمودند که شعائر الهی را پاس بداریم و امروز شعائر و نشانه‌های الهی در جامعه ما بسیار زیاد هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند زمینه تقوای الهی را فراهم کند.

وی حجاب، نام نیک بر فرزندان گذاشتن و اذان را از شعائر الهی برشمرد و افزود: یکی از شعائر الهی به آن سفارش فراوان شده است، برپا داشتن محافل ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که همه ساله از اول محرم شروع می‌شود و تا اربعین ادامه دارد و به اوج خود می‌رسد.

محمودی با تأکید بر اینکه از برکات زیارت امام حسین(ع) بخشیده شدن گناهان است، تصریح کرد: بعد از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال هنوز نور هدایت و سفینةالنجاه بودن حسین فاطمه(ع) را با تمام وجود می‌توان حس کرد و اربعین امام حسین(ع) به ما یاد می‌دهد که تنها گذاشتن امام زمان(عج) در بین تشیع اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس اظهار کرد: ما در زمانه‌ای هستیم که تنها نگذاشتن امام زمان خویش را از واژه مهم عاشورا و اربعین آموخته‌ایم که در همه حال همراه امام، ولی، رهبر و تمام کسانی که دلسوز اسلام هستند، باشیم.

وی در ادامه با برشمردن و مقایسه ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) و یاران امام زمان(عج)، گفت: وفاداری، ثابت قدم بودن، ولایت‌پذیری و راضی بودن به رضای حق از جمله ویژگی‌های بارزی است که می‌توان به آن اشاره کرد و از آن درس آموخت.

محمودی همچنین با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی نیز تاکید کرد: همه ویژگی‌هایی که از یاران امام حسین(ع) ذکر شد را در میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌توان پیدا کرد و شهدا درس آموخته مکتب اربعین و عاشورا بودند.

انتهای پیام
captcha