اجرای 12 هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در فارس
کد خبر: 3998379
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

اجرای 12 هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در فارس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از اجرای 12 هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها رونمایی از زره و سپر ایرانی ترکیب پلاک 42 هزار شهید و ایثارگر استان فارس است.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ظهر امروز، 27 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی اصحاب بسیجی رسانه استان با موضوع «باید و نبایدهای رسانه در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان» و «نقش رسانه در اعتلای فرهنگ و توسعه استان فارس با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع)» که با حضور تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و رئیس بسیج رسانه استان در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از 12 هزار برنامه در سراسر استان فارس اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثر این برنامه‌ها توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و سپاه اجرا خواهند شد، افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در انتهای هفته دفاع مقدس کتاب جامع «فارس در دفاع مقدس» رونمایی کنیم.

کوشکی، تجلیل از 140 هزار ایثارگر دوران دفاع مقدس را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و گفت: مراسم تجلیل ۱۵۰۰ نفر در مسجد شهدا شیراز با میزبانی سپاه فجر استان فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس از ترویج سبک شهید استوار محمود آبادی زندگی اولین سرلشکر سپاه در استان فارس خبر داد و تاکید کرد: همچنین از زره و سپر ایرانی ترکیب ۴۲ هزار پلاک شهدا و ایثارگران استان فارس در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود و خادمان فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از مسئولین تجلیل خواهند شد.

کوشکی، شهدا را پدیدآورندگان رویداد ملی و مذهبی توصیف کرد که سبک زندگی جهادی را برای ما به ارمغان آوردند و ما بتوانیم در امنیت و آرامش اهداف خود را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه افتخار داریم بخشی از جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور در حال تلاش هستند، اظهار کرد: اگر ما مشاهده می‌کنیم که ایران در پهنه سیاسی جهانی مطرح است، دستآورد شهدای سرزمین ما و مدافعان حرم است.

کوشکی با اشاره به اینکه حفظ آثار و نشر دفاع مقدس دو موضوع اساسی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دنبال می‌کند، گفت: در حوزه حفظ آثار ساخت موزه، یادمان شهدای گمنام، تولید دانشنامه دفاع مقدس و تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس مد نظر است. در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تولید فیلم، کتاب، موشن گرافی عملیات‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر  ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه صدا و سیما فارس در حوزه سیما، رادیو و فضای مجازی با ۵۰ برنامه شاخص از امروز ۲۷ شهریورماه شروع خواهد کرد، گفت: برگزاری شب شعر دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس، رونمایی از آثار تولیدی در فضای مجازی، تجلیل از خانواده محترم شهدا، فضا سازی شهری از دیگر برنامه‌های شاخص استان فارس در هفته دفاع مقدس است.

وی همچنین تصریح کرد: فرماندهان دفاع مقدس در مراسم نماز جمعه شهرستان‌های استان سخنرانی خواهند کرد و شاعران دفاع مقدس تجلیل می‌‌شوند.

انتهای پیام
captcha