معرفی محمدآباد فارس به عنوان روستای قرآنی کشور
کد خبر: 3989741
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

معرفی محمدآباد فارس به عنوان روستای قرآنی کشور

در مراسم معرفی 7 روستای قرآنی کشور، محمدآباد معروف به قرآن‌آباد متعلق به شهرستان استهبان استان فارس به عنوان یکی از روستاهای قرآنی کشور معرفی شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم معرفی روستاهای قرآنی کشور امروز، 19 مردادماه در سالن آمفی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور برخی از فعالان قرآنی برگزار شد.

در این مراسم 7 روستای قرآنی کشور از جمله روستای محمدآباد معروف به قرآن‌آباد متعلق به شهرستان استهبان استان فارس معرفی شدند.

این 7 روستا از 7 استان کشور بودند که مابقی آن‌ها شامل اندبیل در استان اردبیل، چارک در استان بوشهر، بیلند در استان خراسان رضوی، فردو در استان قم، قراخیل در استان مازندران و ده‌عرب در استان یزد هستند.

روستای محمدآباد ر ۱۷۵ کیلومتری جنوب شرق شیراز در دهستان خیر از توابع شهرستان قرآنی استهبان قرار دارد و در آن نه تنها در خانواده‌های آن‌ها تعداد بی‌شماری حافظان قرآن اعم از حافظان کل قرآن یا اجزای مختلف آن زندگی می‌کنند، بلکه مکانی هم برای تربیت حافظان کل قرآن از نقاط مختلف دنیاست. چرا که نخستین مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در این روستا راه‌اندازی شد. مؤسسه‌ای که پرچم فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظان قرآن را نه تنها بر روی تمام نقاط کشورمان بلکه نقاط مختلف دنیا گسترانیده است اما باید بدانیم که مرکزیت این مؤسسه در روستای قرآن‌آباد ایران قرار دارد و این اهالی محمدآباد یا همان قرآن‌آباد بودند که چنین مؤسسه پر خیر و برکتی را تأسیس کردند.

یادآور می‌شود، پیش از این خبرگزاری ایکنا گزارش‌ها و مصاحبه‌های مختلفی درباره معرفی روستاهای قرآنی کشور و ضرورت توجه به ظرفیت‌های روستای قرآن‌آباد ایران کار کرده است.

انتهای پیام
captcha