«محمدآباد» فارس در جمع روستاهای قرآنی کشور
کد خبر: 3978552
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

«محمدآباد» فارس در جمع روستاهای قرآنی کشور

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینکه تاکنون ۱۷ روستا به عنوان روستای قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد مشخص شده است، گفت: روستای محمدآباد شهرستان استهبان فارس نیز در جمع این روستا‌ها قرار دارد.

یکی از طرح‌های در دست اجرای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح معرفی روستاهای قرآنی کشور است که برای آن نیز فراخوانی از سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین‌ماه امسال ادامه داشت. اما این طرح یکی از طرح‌های پربحث بود که ایکنای فارس، تاکنون چندین خبر را در این رابطه مخابره کرده است و از جمله آن می‌توان به گزارش «قرآن‌آباد ایران ظرفیتی که شناخته نشد» اشاره کرد. بیشترین بحث بر روی اعلام زودهنگام روستای قرآنی کشور بود تا اینکه عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد طی گفت‌وگویی با عنوان «هیچ روستایی از قبل به عنوان روستای قرآنی کشور انتخاب نشده است» به این مباحث پاسخ داد.

وی در این مصاحبه بر این نکته تأکید کرده بود که نه تنها یک روستا بلکه 10 روستا به عنوان روستای قرآنی معرفی و این مسئله را به زودی اعلام خواهند کرد و در نهایت طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی از نقاط مختلف کشور مبنی بر معرفی یکی از روستاها به عنوان روستای قرآنی مطرح شده ست.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: تاکنون 17 روستا به عنوان روستای قرآنی کشور از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد مشخص شده است و قرار است از این تعداد 10 روستا را به عنوان روستای قرآنی کشور معرفی کنند.

وی با بیان اینکه احتمالاً در این هفته 10 روستای قرآنی کشور معرفی خواهند شد، افزود: در میان 17 روستای مشخص شده، محمدآباد شهرستان استهبان استان فارس که معروف به قرآن‌آباد ایران است نیز قرار دارد و احتمال اینکه این روستا در میان 10 روستای منتخب قرآنی کشور هم باشد، وجود دارد.

نداف با ذکر این نکته که این مطلب هنوز تأیید شده نیست و منوط به نظر نهایی وزارت ارشاد است، گفت: قطعاً برای معرفی 10 روستای قرآنی کشور از سوی وزارت ارشاد برنامه‌ای اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha