حمایت دانشگاه شیراز از فعالیت‌های دانش‌بنیانی دانشجویان
کد خبر: 3986136
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

حمایت دانشگاه شیراز از فعالیت‌های دانش‌بنیانی دانشجویان

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اجرای طرح کمند به‌منظور افزایش مهارت‌ها و نوآوری‌های دانشجویان دختر، گفت: امیدواریم بخش قابل توجهی از این افراد بتوانند هنرهای خود را در آینده در شرکت‌هایی که خاصه دانشگاه‌های بزرگ دنیا هستند، مانند شرکت‌های استارتاپی یا دانش‌بنیانی جلو ببرند و ما هم در دانشگاه شیراز در حد وسع از این فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز، دوم مردادماه در مراسم اختتامیه رویداد کمند(کار، مهارت و نوآوری) که ویژه دختران دانشجوی دانشگاه‌های فارس به میزبانی دانشگاه شیراز در بستر فضای مجازی برگزار شد، در تشریح چگونگی اجرای برنامه کمند، گفت: از دختران دانشجو خواستیم مهارت‌ها و نوآوری‌های خود را در قالب برخی از کارهای هنری یا کارهایی که بعداً بتوان جنبه تجاری به آن‌ها داد به منصه ظهور رساند.

وی افزود: تعداد دانشجویان دختری که خیلی زود به این رویداد مراجعه کرده و مشارکت جدی و فعال داشتند بسیار خوب بود، لذا همین موضوع مشوقی برای دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان رویداد شد.

نادگران گفت: دانشجو در کسوت دانشجویی اگر در محیطی قرار گیرد که بتواند توانایی‌های خود را اثبات کرده و با جدیت جلو رود چه بسا در کنار آموزش رسمی در رشته خاص می‌تواند هم مهارت‌هایی را به دیگران یاد داده یا اینکه به دیگران یاد بگیرد.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را در دانشگاه‌ها ادامه دهیم و از نیروهای جوان استفاده کنیم. لذا، این رویدادها هم ایجاد فضای سعی و خطا برای دانشجویان است، هم نشان دادن جذابیت‌های کارهای فردی و مسئولیت‌خیز برای جوانان است.

نادگران با ابراز امیدواری از اینکه بخش قابل توجهی از این افراد بتوانند هنرهای خود را در آینده در شرکت‌هایی که خاصه دانشگاه‌های بزرگ دنیا هستند، مانند شرکت‌های استارتاپی یا دانش بنیانی جلو ببرند، گفت: ما هم در دانشگاه شیراز در حد وسع از این فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین با اشاره به شیوع حدود دو ساله بیماری کرونا در جهان بیان کرد: طی این مدت بسیاری از کسب‌وکارها آسیب دیده‌اند و برنامه‌های آموزش و پژوهشی دانشگاه‌ها هم به شکل مجازی ادامه پیدا کرد. لذا به شکل حضوری امکان دیدار دانشجویان و اساتید نداریم.

وی افزود: دانشگاه شیراز بلافاصله بعد از شیوع کرونا و اعلام ستادهای ملی کرونا و ستاد استانی کرونا طرح‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون برای اقشار مختلف دانشگاهیان به ویژه دانشجویان اجرا کرد.

نادگران با بیان اینکه ما به راحتی و به خوبی توانستیم از تهدید کرونا یک فرصت یا چند فرصت بسازیم، اظهار کرد: برنامه‌های بسیار خوب فرهنگی که از طریق فضای مجازی و وبینارهای مختلف به کلیه علاقه‌مندان و دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان تقدیم شده و می‌شود از اهم این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه شیراز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر و تراز یک کشور برای کاهش فضاهای روحی و روانی و افسردگی‌های ناشی از پاندمی کرونا، بیان کرد: به همین دلیل برنامه‌های بسیار مدون و خوبی توسط حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه برای این افراد تدارک دیده شده است که بهترین آن را می‌توان برنامه «کمند» دانست.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز در دانشگاه علاوه بر آموزش، پژوهش، تدریس و درس خواندن دانشجویان فعالیت‌های فوق برنامه دانشجویی نیز باید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نادگران با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم امروزی در دنیا، دانشگاه‌هایی هستند که بر اساس نوآوری و فناوری و مهارت و حل مسائل جامعه بنا گذاشته شده‌اند، گفت: دانشگاه شیراز نیز بر این اساس و در این راستا و در این مسیر به سمت برنامه‌هایی از نوع رویداد کمند رفته است.

انتهای پیام
captcha