تلاش برای تحقق عدالت جنسیتی / دولت آینده از «کمند» حمایت کند
کد خبر: 3986121
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
معصومه ابتکار:

تلاش برای تحقق عدالت جنسیتی / دولت آینده از «کمند» حمایت کند

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اجرای رویداد «کمند» در دانشگاه‌های 16 استان کشور، گفت: تلاشمان این بوده است که با همکاری دستگاه‌های مختلف برای تحقق عدالت جنسیتی و توجه به مطالبات و نیازهای ضروری زنان و همین‌طور توجه به خانواده بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

به گزارش ایکنا از فارس، معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، عصر دیروز، دوم مردادماه در مراسم اختتامیه رویداد کمند(کار، مهارت و نوآوری) که ویژه دختران دانشجوی دانشگاه‌های فارس به میزبانی دانشگاه شیراز در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: از اواخر سال 97 توانستیم کار مشترکی را در قالب رویداد کمند برای تقویت مهارت‌های کارآفرینی و کسب‌وکار برای دختران دانشجو انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو دوره از رویداد کمند برگزار شده است، افزود: در دوره دوم 16 استان کشور این رویداد را اجرا کردند که بسیار نتایج امیدوارکننده‌ای داشته و مورد استقبال دانشجویان بوده است و دانشگاه‌ها هم همکاری بسیار ارزشمندی را با این رویداد مهم داشتند.

ابتکار بیان کرد: تلاشمان این بوده است که با همکاری دستگاه‌های مختلف برای تحقق عدالت جنسیتی و توجه به مطالبات و نیازهای ضروری زنان و همین‌طور توجه به خانواده بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم و یکی از بهترین همکاری‌ها و هم‌پیمانی‌هایی که داشتیم با وزارت علوم بود.

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با یادآوری اینکه این آخرین رویداد کمندی است که در این دولت اجرا می‌شود، طرح مذکور را یک حرکت امیدآفرین و افق‌گشایی برای دختران دانشجو توصیف و ابراز امیدواری کرد همه دانشگاه‌های کشور بتوانند این رویداد را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا الگوسازی انجام دادیم که قابلیت تکرار در تمام دانشگاه‌ها حتی برای پسران دانشجو هم دارد، گفت: انتظار می‌رود تمام دانشگاه‌ها از این قضیه الگو بگیرند و این رویداد آخرین رویداد کمند در جریان نباشد یعنی آغاز یک حرکت باشد.

ابتکار تأکید کرد: اختتامیه رویداد کمند باید آغاز یک حرکت برای تقویت مهارت‌های کسب و کار برای دختران دانشجو باشد تا بتوانند در ترم آخر تحصیلی با فضای کسب‌وکار و اشتغال و ایده‌آل‌هایی که دارند، آشنا شوند زیرا در این رویداد به‌دنبال به نتیجه رساندن ایده‌های دانشجویان و تبدیل فعل کردن آن‌ها هستیم و این اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه چنین کاری باید ادامه پیدا کرده و تنها محدود به یک رویداد نشود، گفت: انتظار می‌رود که چنین کاری استمرار پیدا کرده و دولت آینده از آن حمایت کند زیرا فضا را برای اشتغال دختران دانشجو و همچنین دختران فارغ‌التحصیل جویای کار فراهم می‌کند تا در زمینه‌هایی که استعداد و علاقه دارند، کار خود را ادامه دهند.

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد: این افق برای جوانان باز بماند و منشأ امید، تحرک، تلاش و خلاقیت برای دانشجویان و آیندگان باشد.

انتهای پیام
captcha