«افطار 14» ویژه ایتام و نیازمندان شیراز كلید خورد
کد خبر: 3966251
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

«افطار 14» ویژه ایتام و نیازمندان شیراز كلید خورد

همزمان با ماه مبارک رمضان طی مراسمی چهاردهمین دوره طرح «افطار» به‌منظور توزیع بسته‌های معیشتی میان ایتام، نیازمندان و مددجویان بهزیستی در شیراز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم افتتاحیه طرح «افطار ۱۴» به‌منظور توزیع شش هزار بسته معیشتی میان ایتام و مستمندان و مددجویان بهزیستی امروز، اول اردیبهشت‌ماه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در شیراز برگزار شد.

مجتبی بخشنده، مدیر بهزیستی شهرستان شیراز در این مراسم، گفت: یکی از بزرگترین طرح‌های توزیع ارزاق ویژه ماه مبارک رمضان با شش هزار بسته معیشتی به‌همت خیریه حجت ابن الحسن عسکری(ع) با هدف محرومیت‌زدایی از جامعه هدف بهزیستی شیراز امروز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه در فروردین‌ماه امسال بیش از ۹ هزار بازدید و سرکشی از  مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان شیراز انجام شده است، اظهار کرد: در دو ماه اخیر که موج چهارم کرونا شروع شده است شاهد یک مورد ابتلا کرونا در مراکز سالمندان، شبه خانواده و نگهداری معلولین نبودیم.

بخشنده در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری از گسترش فرهنگ کمک‌های مؤمنانه، گفت: امیدواریم با یاری خداوند و کمک خیرین و مردم شهرمان بتوانیم برنامه‌هایی با مشارکت خیرین شهرستان شیراز داشته باشیم.

مهدی محلاتی، مدیر خیریه حجت‌ بن‌ الحسن عسکری(ع) شیراز نیز گفت: ۱۴ سال است که به‌صورت کاملا مردمی طرح بزرگ افطار در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان شیراز در حال اجراست.

وی افزود: هر ساله این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح محرومیت‌زدایی کشور انتخاب می‌شود و در سال جاری با هدف توزیع شش هزار بسته معیشتی با ۳۰ تن برنج هستیم که هزینه اجرایی این طرح هر بسته ۲۰۰ هزار تومان است و حجم کمک‌های مردمی بیش از مددجویان است.

محلاتی یادآور شد: هر ساله خیریه حجت‌ بن الحسن عسکری(ع) به‌عنوان خیریه مادر ارزاق را بین ۶۰ خیریه مجوزدار شهر شیراز توزیع می‌کند.

به گفته وی، امسال سه طرح پیامبر اعظم(ص) با مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای افطار هشت خانواده نیازمند، طرح سلمان با ۸۰ هزار تومان جهت افطار به چهار خانواده نیازمند، طرح امیرالمؤمنین(ع) با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای افطار شش خانواده برنامه‌ریزی شده است که شهروندان و خیران با اهدای مشارکت خودشان در این طرح شرکت می‌کنند.

مدیر خیریه حجت‌ بن‌ الحسن عسکری(ع) شیراز در پایان تصریح کرد: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha