تجلی تواصی به‌حق در محرومیت‌زدایی و همدلی‌های مؤمنانه
کد خبر: 3966248
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

تجلی تواصی به‌حق در محرومیت‌زدایی و همدلی‌های مؤمنانه

رئیس مجمع نمایندگان فارس با یادآوری آیات سوره عصر، كمک به نیازمندان، همدلی‌های مؤمنانه، محرومیت‌زدایی و غیره را مصداق برجسته عمل صالح و تواصی به حق دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، اول اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه طرح افطار ۱۴ كه به‌منظور توزیع شش هزار بسته معیشتی میان مددجویان بهزیستی در شیراز برگزار شد، گفت: در ایام شیوع كرونا شاهد همدلی‌های مؤمنانه‌ای بودیم و اقدامات بزرگی نظیر بسته‌های معیشتی، بخشش اجرای بها، کمک مؤمنانه و... شکل گرفت كه سند گویا از تلاش، کوشش و خدمت در راستای اهداف بلندی است که از شیوع کرونا تاکنون آغاز شده است.

وی افزود: در آیات سوره والعصر قرآن کریم، خداوند متعال با قسم به عصر می‌فرماید که همه انسان‌ها در خسران و زیان هستند مگر کسانی که عمل صالح انجام داده‌اند، لذا اقدامات ارزشمندی که همه افراد در همه سطوح در سال‌های پس از انقلاب برای کمک به نیازمندان، محرومیت‌زدایی و به‌ویژه از شیوع بیماری کرونا در استان فارس انجام شده است مصداق برجسته عمل صالح و تواصی به حق است.

عزیزی با بیان اینکه ما بر مبنای آموزه‌های دینی و اعتقادی این اقدام ارزشمند را بیش از یک سال ادامه می‌دهیم، گفت: همه کسانی که در مکتب علوی تربیت یافته‌اند، کمک به هم‌نوعان و عمل صالح را وظیفه اعتقادی خود می‌دانند؛ وقتی اقدامات ریشه‌دار، ماندگار انجام می‌شود، در نزد پروردگار عالم حسنه خواهد بود و موجب توفیقات الهی خواهد بود.

به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، استان فارس با وجود خیرین و قرارگاه‌هایی که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی یک نمونه برجسته و ویژه در کشور است؛ می‌توان ادعا كرد که بسیاری از اقدامات استان‌های کشور در زمینه کمک مؤمنانه از فارس بهره گرفته‌اند.

وی بیان كرد: پیشتازی و پرچم‌داری استان فارس با وجود گروه‌های مردمی، خیرین، بسیجیان قهرمان، دستگاه‌های اجرایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی نقش بزرگی در فرهنگ‌سازی این کار حسنه داشته‌اند. 

عزیزی همچنین آسیب‌های جدی کرونا به اقتصاد، معیشت مردم، سلامت جامعه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در کشور ما پدیده‌هایی نظیر همدلی و مواسات از دل تهدید کرونا بیرون آمد، این نکته‌ای است که سردار سلیمانی برآن تأکید داشت و می‌فرمود که ملت ما آموخته‌اند که از دل تهدید‌ها فرصت‌ها را بسازند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با طرح این پرسش که آیا نمی‌شد در موج چهارم یک برنامه منظم و اجرایی داشته باشیم؟ گفت: امروز به‌دلیل برخی بی‌مدیریتی‌ها در سطوح عالی اجرایی کشور که جای تذکر و حتی دارد، در موج چهارم دچار آسیب جدی با افزایش شیوع بیماری و فوت بیشتر هموطنانمان شده‌ایم. برخی از مقامات در ستاد ملی مقابله با کرونا خلاف خواسته عمومی در ایام عید حرکت کردند، لذا شاهد وضعیت اسفبار کنونی هستیم.

وی تأکید کرد: مردم ما به‌عنوان یک فرهنگ و باور از همه داشته‌های اندک خودشان گذشته‌اند و در صحنه عمل برای تعداد کثیری از مستمندان و نیازمندان بسته ارزاق تهیه کرده‌اند، لذا این حرکت ماندگار خواهد شد و برای دست‌اندرکاران خیر دنیا و آخرت را به‌دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha